Ga naar inhoud
  • 0

Foutcode 20602 en 802 bij FMDAPI, ODATA, XML en ODBC connecties


Peter Wagemans

Vraag

De in de titel vermelde technologiëen hebben een probleem dat zich uit met error 802 en error 20602.

Instant web publishing, de admin console en gewone web pagina's geven geen enkel probleem met hetzelfde certificaat.

Heel interessant artikel gevonden op https://ianmoroney.medium.com/oh-filemaker-why-do-you-802-20602-odbc-hate-me-so-ee62d04af18d

Wat is het belangrijkste dat hier verteld wordt?

  1. FileMaker checkt het certificaat op 2 verschillende manieren, waarbij de ene minder problemen geeft dan de andere
  2. Voor de check die problemen veroorzaakt, zit de reden in een onvolledig intermediate certicaat
  3. Claris moet dit dringend eens een keer goed documenteren.

 

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Haha, toevallig heeft ditzelfde artikel mij vorige week op het juiste spoor gezet bij hetzelfde probleem. Waarbij aan het rijtje problemen ook nog toegevoegd kan worden: de PHP toegang. 

Het vervelende is: als je een SSL-diagnose tool toepast, zie je geen probleem. Je ziet in FileMaker geen enkel probleem, noch in de admin console. En verder werkt niets meer. 

Alleen die obscure 802 fout in de logs... 

Het heeft mij een dag gekost.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...