jankloes Posted May 13 Share Posted May 13 Hallo allen, Ben begonnen met een stamboom te maken in filemaker, Het is 1 Tabel met gegevens , de belangrijkste zijn PersoonID MoederID VaderID Nu is mijn vraag ? Hoe krijg ik de Namen van MoederID en VaderID zichtbaar, de ID`s zie ik wel maar de namen van moeder en vader niet. (de afbeelding komt van een accses database.) Alvast Bedankt. Jan. Quote Link to comment
0 menno Posted May 13 Share Posted May 13 Maak voor de weergave van 'vaders' en 'moeders' 2 nieuwe tabel-weergaven (TOC) van 'persoon'. Geef ze handige namen en verbind MotherID van 'persoon' met PersonID van de TOC 'moeders'. Voor de vaders doe je hetzelfde maar dan vanaf FatherID. Toon vervolgens de namen van de vaders en de moeders door de First- en LastName van de respectievelijke relaties op de layout te plaatsten. Quote Link to comment
0 jankloes Posted May 13 Author Share Posted May 13 Hallo Beste Menno, Heel erg bedankt voor deze oplossing, het werkt perfect. Groeten, Jan. Quote Link to comment
Question
jankloes
Hallo allen,
Ben begonnen met een stamboom te maken in filemaker,
Het is 1 Tabel met gegevens , de belangrijkste zijn
PersoonID
MoederID
VaderID
Nu is mijn vraag ? Hoe krijg ik de Namen van MoederID en VaderID zichtbaar, de ID`s zie ik wel maar de namen van moeder en vader niet.
(de afbeelding komt van een accses database.)
Alvast Bedankt.
Jan.
2 answers to this question
Recommended Posts