rickel Geplaatst: 23 oktober 2004 Geplaatst: 23 oktober 2004 Ik heb een veld KL_LABELKEUZE met als keuze waarde "Adres" of "Postbus" Nu maak ik een berekeningsveld met een IF-statement If(KL_LABELKEUZE = "Adres" ;1; If(KL_LABELKEUZE = "Postbus" ; 2;0)) Als ik voor KL_LABELKEUZE = "Adres" kiest zou ik waarde 1 moeten krijgen. Maar wat ik ook kies, ik krijg alleen de waarde 0? Ik heb het ook al geprobeerd met functie CASE() Quote
0 Rony Rabijns Geplaatst: 23 oktober 2004 Geplaatst: 23 oktober 2004 case( KL_LABELKEUZE = "Adres" ;1; KL_LABELKEUZE = "Postbus";2; 0 ) Opgelet : het resultaat van deze berekening is NUMERIEK Quote
0 rickel Geplaatst: 23 oktober 2004 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2004 (aangepast) Stom, wat een blackout van mij!!! Ik hanteerde een verkeerd veld in de berekening! Moest zijn KL_ADRES_KEUZE zijn ipv K_LABEL_KEUZE! javascript:emoticon(':oops:') Ik dacht al, ik word gek! 23 oktober 2004 aangepast door Gast Quote
Vraag
rickel
Ik heb een veld KL_LABELKEUZE met als keuze waarde "Adres" of "Postbus"
Nu maak ik een berekeningsveld met een IF-statement
If(KL_LABELKEUZE = "Adres" ;1;
If(KL_LABELKEUZE = "Postbus" ; 2;0))
Als ik voor KL_LABELKEUZE = "Adres" kiest zou ik waarde 1 moeten krijgen.
Maar wat ik ook kies, ik krijg alleen de waarde 0?
Ik heb het ook al geprobeerd met functie CASE()
3 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.