rickel Posted October 23, 2004 Share Posted October 23, 2004 Ik heb een veld KL_LABELKEUZE met als keuze waarde "Adres" of "Postbus" Nu maak ik een berekeningsveld met een IF-statement If(KL_LABELKEUZE = "Adres" ;1; If(KL_LABELKEUZE = "Postbus" ; 2;0)) Als ik voor KL_LABELKEUZE = "Adres" kiest zou ik waarde 1 moeten krijgen. Maar wat ik ook kies, ik krijg alleen de waarde 0? Ik heb het ook al geprobeerd met functie CASE() Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted October 23, 2004 Share Posted October 23, 2004 case( KL_LABELKEUZE = "Adres" ;1; KL_LABELKEUZE = "Postbus";2; 0 ) Opgelet : het resultaat van deze berekening is NUMERIEK Quote Link to comment
0 rickel Posted October 23, 2004 Author Share Posted October 23, 2004 (edited) Stom, wat een blackout van mij!!! Ik hanteerde een verkeerd veld in de berekening! Moest zijn KL_ADRES_KEUZE zijn ipv K_LABEL_KEUZE! javascript:emoticon(':oops:') Ik dacht al, ik word gek! Edited October 23, 2004 by Guest Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted October 23, 2004 Share Posted October 23, 2004 ik wordt gek! ik ook. Quote Link to comment
Question
rickel
Ik heb een veld KL_LABELKEUZE met als keuze waarde "Adres" of "Postbus"
Nu maak ik een berekeningsveld met een IF-statement
If(KL_LABELKEUZE = "Adres" ;1;
If(KL_LABELKEUZE = "Postbus" ; 2;0))
Als ik voor KL_LABELKEUZE = "Adres" kiest zou ik waarde 1 moeten krijgen.
Maar wat ik ook kies, ik krijg alleen de waarde 0?
Ik heb het ook al geprobeerd met functie CASE()
3 answers to this question
Recommended Posts