Ga naar inhoud
  • 0

Loop laten eindigen bij laatste record ...

Pasav

Vraag

Geplaatst:

Hoe doe ik dat ... moet een heleboel record aanpassen die een selectie code hebben ... Dus heb ik huidige inhoud + nieuwe inhoud gedaan dat werkt maar hoe zorg ik er voor dat de loop ophoud als die bij het laatste record is ... Nu wordt het laatste record oneinig gevuld met de extra info ...

Heb een seracch gedaan maar kwam zo snel niks uit ...

Dank ..

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Je vraag is misschien niet duidelijk genoeg, maar ik zou in eerste instantie denken, dat je het vinkje "exit after last" / "afsluiten na laatste" moet aanzetten bij de scriptstap : "ga naar volgende"

Joost

• 0
Geplaatst: (aangepast)

En ga eens zitten bladeren in de handleiding, bijvoorbeeld bij het Replace Content-commando... :wink:

aangepast door Gast
  • 0
Geplaatst:
hoe zorg ik er voor dat de loop ophoud

ter zijde : het is niet jij die moet ophouden, maar de loop, dus "ophoudt".

als je geen GTRR met Exit after last record gebruikt dan kan je best zelf een tellertje laten meelopen via een globaal.

• 0
Geplaatst:

als je geen GTRR met Exit after last record gebruikt dan kan je best zelf een tellertje laten meelopen via een globaal.

Of

Exit Loop If[status (CurrentRecordNumber) = Status (CurrentFoundCount)]

Rene

• 0
Geplaatst:

Of

Exit Loop If[status (CurrentRecordNumber) = Status (CurrentFoundCount)]

Rene

Maar dan heb je de laatse niet, toch?

Ik kwam namelijk in dit topic omdat ik dus: Exit Loop If[status (CurrentRecordNumber) = Status (CurrentFoundCount)] had gemaakt en de laatse niet werd afgelopen, na het invullen van "Exit after last" werd deze nog steeds niet afgelopen.

Hoe zou ik dat op kunnen lossen. (had al + 1 ingevuld maar toen kwam ik in een oneidige loop, logisch :roll: )

• 0
Geplaatst:

Exit Loop If[] moet in dit geval dan wel als laatste scriptstap voor End Loop gedaan worden.

René

loop.JPG

Vult bij de laatste geen 1 in......

• 0
Geplaatst:

Exit Loop If[] moet in dit geval dan wel als laatste scriptstap voor End Loop gedaan worden.

René

Vult bij de laatste geen 1 in......

Oeps, eerst Exit Loop If[] en dan pas Goto Record[Next]

Wel moet je Get ( RecordNumber ) = Get ( FoundCount ) gebruiken zodat het ook werkt als de selectie niet alle records bevat.

En overigens, wat doen we hier in een FM6 en lager forum met Get() functies! :P

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...