Jump to content
  • 0

Veld in portalrow kopieren

Florence

Question

Hallo,

Ik heb een probleem bij het kopieren van een veld in mijn portal.

Ik heb voor iedere rij een knop (in de portal staan), en als daar op geklikt wordt moet een van de velden (id) in die(!) rij gekopieerd worden.

Ik heb nu wel selectfield en dan copy, maar hij kopieert altijd he tveld in de eerste portalrow, niet in bijv. de tweede of derde.

Iemand een idee?

alvast bedankt.

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Trigger via een script de functie Status(CurrentPortalRow) en stop die waarde in een globaal bij het aanklikken van je portaalrij. (CurrentPortalRow_gn)

Op dat moment weet je welke rij je geklikt hebt.

Velponize die script aan je knoppeke.

Ik ben echter geen amateur van copy en paste, kijk ook eens wat Set Field voor je kan doen.

BTW - welkom op Clarify, waar was ik met mijn manieren :oops:

• 0

Er is een record.

Op dat record staat een portaal.

Elke portaalrij heeft een bepaald gegeven (vastgelegd in een veld op het record van de portaalrij).

Dat gegeven (= inhoud veld) moet gekopieerd worden.

• het gegeven uit de portaalrij moet naar een veld in het record waar het portaal op staat => een set field-scriptstap in het script wat met een button op de portaalrij staat = voldoende: door activering van het script IN de portaalrij wordt automatisch de juiste waarde (via Set Field, NIET via Copy) genomen

• het gegeven uit de portaalrij moet naar een veld in het record van de portaalrij => gebruik Go To Related Record om naar het record van de portaalrij te gaan.

Zeer waarschijnlijk is Status(CurrentPortalRow) totaal overbodig: immers, het script wordt geactiveerd vanuit een button op de portaalrij.

Florence, misschien kun je vertellen om wat voor een soort gegevens het gaat, dat maken het praten erover en de uitleg ervan een stuk makkelijker.

• 0

Ik zal iets meer uitleg geven over de achterliggende info.