Jump to content
  • 0

getallen / delen halen uit een reeks.

Wim Bongertman

Question

Ik heb het volgende probleem.

Er komt een bestand per email binnen. De eerste regel ziet er als volgt uit, en zo volgen er nog 50 in een iets andere variatie.

UNB+UNOA:2+8712695999980:14:VRD WAAWIJK T+8712695061779:14:bongertman fa.+041013:2210+NLB38026910026'

Nu wil ik - 8712695999980 - uit deze regel halen en kopieren naar een veld. Overigens zijn er in dit bestand een heleboel regels met dergelijke informatie, waar ik slechts enkele delen van wil gebruiken. De regels zijn iedere keer hetzelfde van opzet. Eigenlijk moet ik dus iets doen in de sfeer van - kopieer vanaf positie 12 t/m positie 25. Hoe doe ik dit? Als ik een getal uit deze reeks kan halen, is het vervolgens natuurlijk in de koud kunstje om het hele bestand zo te bewerken.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Beste Rony,

De aangedragen oplossing werkt prima. Met scripts (voorwaarden) kan ik nu dus heel gemakkelijk de juiste gegevens uit de regels halen in vervolgens in de juiste velden plakken voor verdere verwerking. In de sfeer van IF "deel uit tekst" = "????" then enz.

Voorlopig kan ik weer verder met mijn probleem.

Bedankt.