Jump to content
  • 0

layout agenda's

Michiel Broekman

Question

ik zoek een tip of truck hoe ik een portaal voor een dagagenda een afspraak die ik maak kan laten varieren in lengte en plaats. Nu heb ik drie afspaken die op de bovenste drie regels van een portaal staan. Ik wil graag zoals in een agenda als ik afspraak om twee uur maak hij ook in het midden komt te staan. en als er een afsrpaak om twee uur van een uur is en om vier er een gat zit tussen de afspraken zodat je een goed overzicht hebt wanneer je een afspraak hebt op die dag.

het moet kunnen alleen ik weet niet hoe. je laat een record in het portaal zien over meerdere regels en je steld ook in dat hij op een bepaalde regel van je portaal begint.

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0

bedankt, ik heb hem bekeken. Dit had ik ook al wel bedacht maar je zit met heel veel loze records. nee, het moet op een een of andere manier mogelijk zijn om 1 record te laten zien in een portaal die kan varieren in zijn lengte aan de hand van zijn tijdsduur en dat zijn positie word bepaald door zijn begintijd ook als ik maar een record heb op die dag. Ik heb het ooit ergens gezien alleen dat er in een programma dat was ingebouwd met filemaker.

• 0

Een andere oplossing zou kunnen zijn : herhalende velden.

Iedere dag is een record.

Ieder record is een herhalend containerveld van bvb 48 herhalingen (een herhaling is een half uur).

Als je dan een afspraak plant, vul je met wat calculaties en setfields de juiste herhalingen.

Op die manier kan je ook een grafisch beeld te voorschijn toveren dat lijkt op een reguliere papieren zakagenda.

• 0

Zoiets heb ik enige tijd geleden gemaakt.

Het werkt wel, maar ik heb het nooit afgemaakt.

Ik zou het nu in fm7 ook beslist anders doen omdat je parameters kan meegeven aan knoppen en daarmee veel eenvoudiger tot een oplossing kan komen.

Bekijk het bijgaande maar eens, het is een constructie met één globaal herhalend veld per dag. Deze wordt dan ingetekend met recordinformatie, maar ververst zich pas als je op een knop drukt. Toch is de presentatie wel wat je zoekt.

ik hoor graag als je er iets mee kunt of het verder / beter uitwerkt.

agenda.fp5

• 0

Ook ik heb zoiets al eens uit gedacht. Ik heb toen ook de manier van Rony gebruikt. Wat ik gedaan heb is het volgende:

Tik de afspraak in een globaal veld, datum, tijd enz.

Check of er al een record is met de gespecificeerde datum en tijd.

Zo niet maak dan record en vul deze met de gegevens uit de globalen. Is er al een afspraak dan een messagebox met kennisgeving hiervan.

Op deze manier heb je geen loze records.

Vr.Gr.

Robin.