Jump to content
  • 0

Join Table oplossing

pjotter

Question

Ik heb een tweetal tabellen met elk een table_ID. Ik wil echter in tabel 1 meerdere gegevens laten verschijnen van meerdere ID. Dus pietje heeft sleutel 1 maar ook sleutel 2. Ik wil dan ook via de relatie via de tabel van Piet "hoppen" naar de diverse sleutels waar die informatie te vinden is. Moet dit via een Join Tabel of kan dit anders? Om het nog makkelijker te maken kan het voorkomen dat meerdere personen gebruik maken van dezelfde sleutel. Dus bij de sleutels staat een tweede veld waarin de tweede gebruiker ID is vermeld. Dit is alleen extra info die is (nog ?) niet gekoppeld.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Wat ik bedoel is dat ik dus 1 persoon kan koppelen aan meerdere artikelen en ook anders om. Het voorbeeld bestaat uit 2 tabellen (sleutels2 is een copie van sleutels1) zodat het principe duidelijk wordt. Vanuit de NAW wil ik dus naar gerelateerde velden van of sleutel 1 of sleutel 2. Andersom wil ik als het te realiseren is vanuit een sleutel nummer naar de bijbehorende NAW gaan.

1.gif.a055a74d2b771373be0f7af89274d0ce.gif

2.gif.96812e06165ffaa436c4baf050992271.gif

• 0

Even samenvatten :

Je hebt 2 tabellen : Test en Sleutels

In de tabel Test heb je de velden NAW, Sleutel1 en Sleutel2

In de tabel Sleutel heb je de velden SleutelID, Bijzonderheden, Bijzonderheden2 en Bijzonderheden3

Klopt ?

De TO Sleutels en Sleutels2 komen van de tabel Sleutel.

De TO Test komt van de tabel Test.

Klopt ?

Wat ik nu niet begrijp is waarom je een veld Sleutel2 nodig hebt in Tabel Test. Je kan toch twee relaties trekken vanuit één veld naar twee verschillende TO`s .... namelijk vanuit het veld Sleutel1.

En wat betreft die NAW gegevens, die kan je toch aan vanuit het veld SleutelID want je hebt een relatie tussen de twee tabellen.

Om het op zijn Sannes te zeggen : "je kan toch met je treintje van het ene stationnetje naar het andere rijden via de koordjes"