Jump to content
  • 0

Opmaak en/of tekst van een veld aanpassen...

johan

Question

Bestaat er een mogelijkheid (plugin?) om met een script de opmaak en/of tekst van een veld aan te passen. Stel bijvoorbeeld dat ik door op een veld te klikken de tekst van datzelfde veld zou willen krijgen in het vet of in een andere kleur. Of stel dat ik de opvullingskleur van het veld hiermee wil laten veranderen.

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Bestaat er een mogelijkheid (plugin?) om met een script de opmaak en/of tekst van een veld aan te passen. Stel bijvoorbeeld dat ik door op een veld te klikken de tekst van datzelfde veld zou willen krijgen in het vet of in een andere kleur. Of stel dat ik de opvullingskleur van het veld hiermee wil laten veranderen.

Via de setfield-scriptstap waarin je de textopmaak-functies gebruikt kan je oa de stijlen aanpassen :

bvb : setfield(naam)= textstyleadd(naam,bold)

De opvullingskleur zou je kunnen aanpassen via een container-veld dat je onder je veld plaatst, en dat je vult via een script.

TekstFunkties.fp7.zip

• 0

Dom (en lui?) van me dat ik niet bij die tekstopmaakfuncties was gaan kijken! FM7 heeft nog veel verassingen voor me in petto denk ik! Heel erg bedankt hoor!

Maar toch nog een vraagje! Hoe kan ik de opvullingskleur van een containerveld bepalen per record? (Dus niet voor de hele layout met de tool in het statuspaneel.) Daar vind ik toch niet zo direct een functie voor. Ik heb zelf de oplossing bedacht om een gekleurd gifke in te voegen. Dat werkt goed. Maar is er geen eenvoudigere oplossing?

Edited by Guest
  • 0

Wat ik zou willen is dat de opvulkleur van mijn tekstveld verandert als ik er op klik! Wat ik doe is er een containerveld achterplaatsen dat zijn waarde opzoekt in een andere gerelateerde tabel! In die tabel heb ik dus een zelfde containerveld staan waarin ik een gekleurd gifke heb ingevoegd. Dat werkt goed! maar is nogal omslachtig.

Wat ik wou weten is dus: kan ik met een of andere functie de opvulkleur van een veld (evenueel container) in het huidige record wijzigen? (Juist zoals je met de textcolor functie de tekstkleur van een tekstveld in het huidige record kan wijzigen.)

• 0
wat ik wou weten is dus: kan ik met een of andere functie de opvulkleur van een veld (evenueel container) in het huidige record wijzigen?

Daar is geen functie voor.

Je kan het effect bereiken door een script te starten wanneer je klikt op het veld. Dat script stelt dus eerst een containerveld in (SetField), en gaat daarna naar je veld (met GoToField).

Maar als ik je goed begrijp, had je het al op deze manier opgelost.