Jump to content
  • 0

Conversieprobleem 5.5 naar 7

Yves

Question

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Een beetje raar ? Dan wil ik eens zien wat jij héél raar vindt :lol: !

Je vertelt je bestand dat ie een "open"script moet draaien als jij het bestand dicht wil !

Komt daar nog bij .... dat open script is een lus die telkens een venster aanmaakt, resized en terug dicht doet ... en dat maar opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en .....

Tja, dat zal wel fitsen :roll: Je geraakt er alleen uit met Command-Punt.

• 0

Ik weet dat je onschuldig pleit. De fout ligt voor een stuk bij de conversie. FM verkondigt nogal hooghartig dat conversie relatief weinig problemen schept. Maar de eerste de beste applicatie die je converteert, levert toch al problemen op die je niet verwacht.

Maar niettegenstaande heb je een lus in je applicatie.

2 mogelijke oplossingen :

1. lost het probleem van de today() functie op, dan heb je dat script ook niet meer nodig

2. gebruik geen script als sluit-script waarin een scriptstap staat als newwindow() gevolgd door een closewindow() want die laatste triggert natuurlijk weer dat sluitscript.

• 0

Ik ben er (gisteren voor het eerst ten onrechte) "gerust" tegenaan gegaan...

Ik heb ondertussen nog wel andere probleempjes ontmoet (vooral mèt Today). Nu is het zo dat de hele applicatie normaal onder Server 5 draait en dat ik "stage" loop op een stand-alone en ook dat geeft niet altijd het gewenste resultaat. Ik zoek altijd eerst de schuld bij mezelf en ga dat nu weer doen, maar wordt wellicht vervolgd...

• 0
Maar niettegenstaande heb je een lus in je applicatie.

Ik heb thuis ook een lus, maar die schept geen problemen.

Alle gekheid op een stokje, het is goed dat de problematiek van de migratie hier nog eens aangehaald wordt. Het is immers geen sinecure, ja zelfs geen pretje en sommige mensen hebben nogal wat kwaad bloed gezet met nogal onsympathieke uitspraken.

Twee voorbeelden:

"Als je baas vraagt hoe lang die migratie gaat duren, hoeveel tijd je schat nodig te zullen hebben, antwoord dan acht tot zeventien. Als hij dan vraagt "Acht tot zeventien wat?", antwoord dan dat hij dat zelf mag invullen: dagen, weken, maanden... Hij kiest maar".

Het tweede is minder cynisch, maar misschien nog erger: "Wat gaat dat kosten? Antwoord: je moet rekenen op - gemiddeld - tien percent van de oorspronkelijke development-kost".

Eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat ik soms hoor dat een migratie volkomen pijnloos is verlopen, en dat alles normaal schijnt te werken. Er zijn dus nog lucky birds...

• 0

Nee*! Je zal de tweedehandsmarkt moeten afschuimen (ebay en zo).

En legaal moet je natuurlijk bedenken dat je dan enkel met full versions kan werken: niemand kan zijn upgrades blijven gebruiken als hij de vorige versies van de hand heeft gedaan. In de praktijk zit je dus bij mensen die naar iets anders zouden overgestapt zijn.

-------------

Twee weken geleden was er nog één exemplaar van de zes bij een distributeur. En van FM Server helemaal niks meer.