Jump to content
  • 0

foutmelding bij het klikken in de menu layout

filemakers.be

Question

Ik heb een databank gemaakt met een menu. dit menu bevat knoppen en wat tekst. maar als ik nu niet op de knoppen klik maar ernaast bijvoorbeeld in het menu, dan krijg ik de boodschap : "De bewerking kan niet worden uitgevoerd omdat de vereiste tabel ontbreekt" Ik denk dat ik ergens iets mis gedaan heb, want twee uur geleden gebeurde dit nog niet. maar ik kan het helaas niet vinden. wie weet kan er mij wel iemand een tip geven, want ik word er onnozel van...

alvast bedankt.

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Niet vertrouwd zijnde met nederlandstalige meldingen....

In layoutmode: View > Show > Buttons, misschien is een knopaanduiding even uit de rails gelopen....

Of in layout Ctrl + A kun je in detail zien wat er allemaal 'op de bewuste plaats' terechtgekomen is....

• 0
de boodschap : "De bewerking kan niet worden uitgevoerd omdat de vereiste tabel ontbreekt"

Is dit geen FM7-melding ipv een FM6-melding ?

Zo ja,

dan krijg je volgens mij die melding als er "niet-gerelateerde" velden op je layout staan. Dus velden uit een TO die niet gekoppeld is aan de bewuste layout.

(wilde gok - heb je bvb een achtergrond aangemaakt op basis van een containerveld of zoiets ... ?)