Jump to content
  • 0

Twee container velden overelkaar, steeds 1 de focus

mikezwet

Question

Hallo,

Ik heb twee container velden over elkaar geplaatst. Veld 1 bevat door voorkant van een object, veld 2 de achterkant.

Door middel van twee buttons (voor en achterkant) wil ik wanneer er op button voorkant word geklikt het container veld 1 naar voren laten komen, met button achterkant moet container veld 2 naar voren komen.

Ik heb een Go to field stap eraan gehangen maar dat werkt niet. Is hier een andere oplossing voor. 2 layouts is geen oplossing omdat dat lastig is met wijzigingen.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Waarom het containerveld niet laten vullen met de specifieke tekening. Stel voor- en achterkant als afzonderlijke container (global) in en laat de gewenste container zich vullen via een set field met één van deze containers

Bv Set Field ("gewenste container";"voorkant")

Mvg

Z

• 0

Op dit moment heb ik een (beetje on-logisch) scriptje:

Go to field (container achterkant)

Go to field (container achterkant)

en dat werkt, standaard staat de voorkant actief, de achterkant kan bekeken worden door een druk op de knop, maar verdwijnt weer als een anders veld word aangeklikt.

Beide velden moeten ook tansparant gemaakt worden.

• 0

Wat gevraagd wordt, is blijkbaar niet mogelijk: het werkt NIET. Maar er zijn toch genoeg alternatieven, zeker dank zij de Window-mogelijkheden die de zeven biedt. Open toch gewoon een bijkomend venster met de juiste afmetingen en op de juiste positie, eentje voor Front en eentje voor Back. Simpel, toch?

• 0

Windows gedraagt zich nogal vreemd bij het openen van meerdere vensters. Zeker wanneer je een "zoomed" venster opent in een applicatie die normaal "maximized" getoond wordt. Ik stel vast dat alle vensters dan "losgelaten" worden. Vrij irritant gedrag.

Daarom zou ik persoonlijk gaan voor de oplossing van Zorro : een container vullen op basis van een SetField().