Jump to content
  • 0

Filemaker applicatie op server

zorro

Question

Beste,

Dit is niet een hardcore vraag ivm FM, maar wel een advies.

Ik zou graag een afsprakenagenda( gelinkt met dossier) op het net zetten zodat ik van overal afspraken kan regelen. Deze site zou enkel toegankelijk mogen zijn voor een 2 tal personen met paswoord.

Welke FM versie is hiervoor nodig?

Mijn vraag: kan ik ergens een betrouwbare FM server vinden waar ik mijn applicatie voor een maandelijks bedrag op kan laten lopen?

Hoe zouden jullie het probleem oplossen voor het geval dat Internet of server uitvalt? (Bv elke avond copie op HD?)

Wat zijn de alternatieven?

Mvg

Z

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
handig alternatief is iCal van Apple.

Maar je kan via een browser (=overal, eenderwaar op deze aardkloot) toch geen nieuwe afspraken toevoegen aan iCal ? Je kan toch maar enkel raadplegen ? Of mis ik iets ?

Wanneer uw hosting bedrijf WebDAV service bied, kunt u vanaf elke locatie uw iCal updaten. Dit is uiteraard ook mogelijk met een .mac account van Apple.

• 0
Wanneer uw hosting bedrijf WebDAV service bied, kunt u vanaf elke locatie uw iCal updaten. Dit is uiteraard ook mogelijk met een .mac account van Apple.

OK, stel volgende situatie :

Ik publiceer mijn iCal agenda ergens op een WebDAV-server,

Ik neem het vliegtuig naar Tokio,

Zoek daar een internetcafé,

Open bvba Internet Explorer en surf naar de WebDAV-url.

Kan ik dan mijn gepubliceerde iCal-agenda aanpassen ? (afspraken toevoegen, wijzigen, verwijderen)

• 0

Ik heb een alternatief gevonden om een "webagenda" te maken, maar is zeker geen optimale oplossing.

Ik heb een deel van mijn database op mijn vrije webruimte geupload en kan hieruit steeds database downloaden. Enige beperking: Pc moet FM hebben.

Hier mijn vragen:

1. Is het mogelijk om een FM mobile bestand te uploaden aangezien ik met mijn PDA op het web kan?

2. Is het mogelijk om een filemaker applicatie op een webpagina te krijgen of moet het steeds via een server. Iemand enig voorstel?

Het mag ook een betalende oplossing zijn :)

Mvg

Z

• 0
Ik heb een alternatief gevonden om een "webagenda" te maken, maar is zeker geen optimale oplossing.

Ik heb een deel van mijn database op mijn vrije webruimte geupload en kan hieruit steeds database downloaden. Enige beperking: Pc moet FM hebben.

Hier mijn vragen:

1. Is het mogelijk om een FM mobile bestand te uploaden aangezien ik met mijn PDA op het web kan?

2. Is het mogelijk om een filemaker applicatie op een webpagina te krijgen of moet het steeds via een server. Iemand enig voorstel?

Het mag ook een betalende oplossing zijn :)

Kan met Fm6 webserver maar ik vind een terminal 2000 of 2003 server met FM erop het handigste,dan kan je van eerder waar toegang verlenen aan bepaalde personen (maak clients aan op de server met hun eigen wachtwoord)

Je FM mobile moet je eerst met je laptop synchroniseren en vervolgens via FTP uploaden...opletten dan voor overschrijven