Ga naar inhoud
  • 0

een record overhouden uit selectie

Wim Bongertman

Vraag

Geplaatst:

Indien ik in filemaker een zoek opdracht uitvoer, krijg ik afhankelijk van de gevonden reeks een uitkomst. In grote bestanden krijg ik regelmatig een hoop gevonden records.

Indien ik nu 1 record uit de gevonden reeks wil exporteren, hoe doe ik dat dan?

Ik exporteer naar een .MER bestand en moet nu het gevonden record als recordnummer opnieuw zoeken zodat er maar 1 overblijft, die exporteer ik dan, maar dat moet simpeler kunnen.

Ik heb gisteren de gehele gebruiksaanwijzing doorgespit, maar de oplossing nog niet gevonden.

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Hoe simpel kan de oplossing zijn.

Inderdaad het werkt. Ik heb veel ingewikkelder constructies getest, zonder resultaat. Het was gisteren toch slecht weer dus ik heb ongeveer de gehele middag aan de oplossing gewerkt.

Welliswaar heb ik daardoor wel andere problemen opgelost, maar deze bleef over.

Bedankt.

• 0
Geplaatst:

De "omit"-truuk is nochtans al heel oud. Wordt vaak gebruikt in printscripts ter vervangen van het niet steeds aanwezig "Current record".

• 0
Geplaatst:

Ook deze oplossing voor een probleem is een weer heel erg eenvoudige. Zo zie ik ze regelmatig in het forum. Ogenschijnlijk lastig probleem, simpele oplossing. Ik denk wel eens dat ik dat toch zelf had moeten kunnen oplossen. Maar je kunt zo verschrikkelijk veel combineren met allerlei script opdrachten dat het soms onoplosbaar lijkt.

Gelukkig is er dan het forum waar er bijna altijd wel weer een antwoord komt.

Bedankt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...