Ga naar inhoud

Nieuwe server! (was "te koop: web server")


Aanbevolen berichten

1U (4,5 cm hoog) 19 inch rack mountable server met 2x1Ghz P3 processoren, 1GB RAM , 2 100BasetT netwerk interfaces, aansluiting voor toetsenbord en muis achteraan én vooraan, USB, parallel, 2 x serial, 1 PCI slot (vrij), 1 CD ROM en 120 GB HD (in hardware mirroring, het zijn eigenlijk 2 x 120 GBs HDs).

De harde schijven zijn eind vorig jaar vervangen (er zat 2 x 60GB in).

Huidige taak: clarify forum en "labo" server.

Hij moet weg omdat de 7 (!) ingebouwde ventilatoren te veel lawaai maken (het ding staat thuis).

De machine draait nu Linux, maar kan ook perfect Windows 2000 of 2003 draaien.

Vraagprijs 1.250 EUR incl. BTW. Een factuur is ook mogelijk.

Wie interesse heeft kan dat met een forum privé mailtje laten weten. Ik kan de server naar de volgende confituursessie meebrengen.

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 6 maanden later...

De server wordt vervangen door een fluisterstille HP Pavillion 5260. Ik heb eerst een poging gedaan om Debian 3.1 (Sarge) te installeren, maar de kernel ondersteunt de SATA drive niet goed, en alles opnieuw installeren staat me eigenlijk niet zo erg aan.

Uiteindelijk heb ik eens geprobeerd om de mirror drive uit de server te halen, en daar eens van op te starten. Dat lukte, en Fedora vroeg me netjes of ik de missende hardware wou vergeten, en de nieuwe hardware wou installeren. Dat ziet er dus goed uit, waarschijnlijk sluit ik het forum 1 dezer, terwijl ik de mirror drive definitief installeer. Dat kost me een extra harde schijf, dus ik moet nu eerst volgende week een 120 GB Maxtor drive aanschaffen. Hopelijk is dat ding nog te vinden.

Link naar reactie

We zijn deze morgen geswitched naar de nieuwe server. Ik kon niet direct een 128GB schijf vinden, maar de aangeschaft 200GB Western Digital schijf mirrorde prima. Een stuk van die schijf is dan ongebruikt, maar we hebben eigenlijk plaats genoeg. De hele operatie was op een uurtje rond. Tijdens dat uur heb ik de site niet gesloten, maar alle subforums "gesloten", zodat er niemand nieuwe dingen kon posten, maar wel kon surfen.

 

Alles zou op exact dezelfde manier moeten functioneren, moest iemand toch iets raar tegenkomen, post het dan even hier.

Ik ben in elk geval tevreden - het aantal decibels hier in kapsalon wagemans is serieus gezakt. De kelder heeft nu meer weg van een Zen tempel (een wetenschappelijke dan), nu nog een paar koperen bellen en wat draaiende rollen vinden... 8)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...