Jump to content
  • 0

Zipbestand aanmaken vanuit Filemaker

Stardust

Question

Posted

Beste groep,

Lang geleden dat ik nog eens een vraag durfde te stellen hier maar nu zit ik nog eens met de handen in het weinige haar dat me nog rest.

Ik exporteer verschillende gegegevens in verschillende formaten voor verschillende instanties, dat is allemaal gescript zodat dit d.m.v. & druk op de knop (button in dit geval) kan verwezenlijkt worden.

De laatste scriptstap die ik nog zou willen maken is dat de bestanden automatisch gezipt worden zodat mijn collega's dit niet manueel dienen te doen. Nu weet ik wel dat ik via SendMessage dit dien te klaren, maar ik heb geen enkel idee hoe ik dit kan automatiseren. Winzip heeft m.i. geen enkele mogelijkheid om een soort van macro of script te maken, of ben ik mis ?

Hopelijk bestaat er een alternatieve werkwijze zodat het bvb geëxporteerde dif automatisch naar een zip bestand wordt getransformeerd. Dit is nodig daar de bestanden meestal te groot zijn om per email te verzenden !

De werkomgeving is Windows XP, de Filemaker versie is 6. Filemaker 7 gebruiken is (helaas) geen optie :cry:

Alvast bedankt voor de raad en adviezen die jullie mij kunnen geven,

Met vriendelijke groet,

Danny

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hé Danny,

Ik ben geen Windows-expert, maar heeft WinZip, of een andere compressietool, geen "hot-folder" functionaliteit ?

Een hot-folder is een directory op je HD die constant in de gaten wordt gehouden door een applicatie. Vanaf het ogenblik dat daar een document in terecht komt, gebeurt er "vanalles" mee, in dit geval de compressie.

• 0
Posted

Ronny,

Bedankt,

Weliswaar kwam ik niet tot een oplossing omdat ik met de methode door jou aangehaald al de gebruikers hun opstartbesatnden dien aan te passen (aanpassing autoexec.bat ivm path). Maar het zette me wel tot denken en zo heb ik een stokoud programma uit de kast gehaald, pkware zip.

Gewoon het programma pkzip.exe in de doelfolder plaatsen, een bat of cmd bestandje maken met de tekst :

PKZIP -a Naam.ZIP naam.*

Script in Filemaker aanpassen et voila !! :lol:

Ronny, ik vind dat Filemaker jou op z'n minst een standbeeld moet geven, hoewel nu niet rechtstreeks is de zoveelste maal dat je me helpt met goede raad !!

Met mijn welgemeende dank,

Danny

• 0
Posted

Er zijn gegarandeerd ook één of meerdere plugins voor, misschien zelfs één gratis. Maar "door omstandigheden" lang geleden dat ik ze onder ogen heb gehad.

• 0
Posted

Toch nog een kleine opmerking (voor wie deze tip nutig kan gebruiken), let op dat PKWare een DOS toepassing is, dat betekent dat men de bestandsnamen dient aan te passen, d.w.z. bestandsnamen van niet langer dan de 8 (acht) door DOS toegelaten lettertekens !!

Greetz 2 All,

Danny