Jump to content
  • 0

berekende velden

burnie

Question

Posted (edited)

Hallo

Kan iemand me zeggen waarom ik niet direct resultaat krijg in een calculted field.

Ik moet eerst dit record verlaten en dan terug keren dan pas krijg ik de juiste waarde in mijn calculted field.

code ziet er als volgt uit

Case (

vrijstelling inschrijvingsgeld::key = "16";1;

vrijstelling inschrijvingsgeld::key = "13";5;

vrijstelling inschrijvingsgeld::key = "14";5;

vrijstelling inschrijvingsgeld::key = "15";5;

vrijstelling inschrijvingsgeld::key = "17";4;

vrijstelling inschrijvingsgeld::key = "18";4;

2

)

unstored calculation

Burnie[/code]

Edited by Guest

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik ben geen prof hé, maar ik zou ook eens proberen om als eerste te zetten:

Case (IsEmpty(vrijstelling inschrijvingsgeld::key) ; "";

vrijstelling inschrijvingsgeld::key = "16";1;

etc.

Misschien meer uit grote wanhoop of zo :wink:

• 0
Posted
Heb ik het juist als ik veronderstel dat je een wat gekunstelde manier een waarde wilt bepalen? Waarom niet een extra dataveld in het gerelateerde bestand met die waarde?

dit is een waarde naar een grelateerd bestand waar gebruikers niet aan mogen kome, daar om dat ik het in een berekening verwerk. Zij moeten wel het resultaat kunnen zien omdat belang heeft voor het verwerken van een record.

Indien meer voorstellen altijd welkom

Burnie

• 0
Posted
dit is een waarde naar een grelateerd bestand waar gebruikers niet aan mogen kome, daar om dat ik het in een berekening verwerk. Zij moeten wel het resultaat kunnen zien omdat belang heeft voor het verwerken van een record.

Een berekend veld kan inderdaad niet worden gewijzigd. Echter als de gebruiker geen toegang heeft tot de layout modus kan je het veld toch gewoon in het bestand opnemen door als niet-wijzigbaar veld op te nemen op een layout.

• 0
Posted

Verplaats de berekening van de waarde naar het andere bestand, zodat je daar iets krijgt als:

----

Case (

key = "16";1;

key = "13";5;

key = "14";5;

key = "15";5;

key = "17";4;

key = "18";4;

2

)

----

Wijzig de oorspronkelijke calculatie zodat de waarde via de relatie wordt opgehaald, iets als:

----

vrijstelling inschrijvingsgeld::keyresultaat

----

Mogelijk gebruik je in de definitie van de relatie een cirkelredenatie, en is dat de oorzaak van je refresh-problematiek. In dat geval zou je de gehele functionaliteit moeten onderzoeken en daar lever je tot nu toe onvoldoende informatie over.

Je kunt de bestanden waar het probleem zich voordoet als bijlage hier op het forum plaatsen: dit zal het vinden van de oplossing aanzienlijk bespoedigen.