burnie Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 (edited) Hallo Kan iemand me zeggen waarom ik niet direct resultaat krijg in een calculted field. Ik moet eerst dit record verlaten en dan terug keren dan pas krijg ik de juiste waarde in mijn calculted field. code ziet er als volgt uit Case ( vrijstelling inschrijvingsgeld::key = "16";1; vrijstelling inschrijvingsgeld::key = "13";5; vrijstelling inschrijvingsgeld::key = "14";5; vrijstelling inschrijvingsgeld::key = "15";5; vrijstelling inschrijvingsgeld::key = "17";4; vrijstelling inschrijvingsgeld::key = "18";4; 2 ) unstored calculation Burnie[/code] Edited May 19, 2005 by Guest Quote
0 AvD Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 Weinig info, dat wel... Wat voor calculatie is het? En staat die stored of unstored? Quote
0 Theo Tromp Posted May 21, 2005 Posted May 21, 2005 Heb ik het juist als ik veronderstel dat je een wat gekunstelde manier een waarde wilt bepalen? Waarom niet een extra dataveld in het gerelateerde bestand met die waarde? Quote
0 Gido_ Posted May 21, 2005 Posted May 21, 2005 Ik ben geen prof hé, maar ik zou ook eens proberen om als eerste te zetten: Case (IsEmpty(vrijstelling inschrijvingsgeld::key) ; ""; vrijstelling inschrijvingsgeld::key = "16";1; etc. Misschien meer uit grote wanhoop of zo Quote
0 RON7 Posted May 22, 2005 Posted May 22, 2005 Gokje,weining info, maar vink in opslagopties van de berekening "Niet opslaan opnieuw berekenen indien nodig" aan Quote
0 burnie Posted May 29, 2005 Author Posted May 29, 2005 Heb ik het juist als ik veronderstel dat je een wat gekunstelde manier een waarde wilt bepalen? Waarom niet een extra dataveld in het gerelateerde bestand met die waarde? dit is een waarde naar een grelateerd bestand waar gebruikers niet aan mogen kome, daar om dat ik het in een berekening verwerk. Zij moeten wel het resultaat kunnen zien omdat belang heeft voor het verwerken van een record. Indien meer voorstellen altijd welkom Burnie Quote
0 Theo Tromp Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 dit is een waarde naar een grelateerd bestand waar gebruikers niet aan mogen kome, daar om dat ik het in een berekening verwerk. Zij moeten wel het resultaat kunnen zien omdat belang heeft voor het verwerken van een record. Een berekend veld kan inderdaad niet worden gewijzigd. Echter als de gebruiker geen toegang heeft tot de layout modus kan je het veld toch gewoon in het bestand opnemen door als niet-wijzigbaar veld op te nemen op een layout. Quote
0 Sanne Posted June 1, 2005 Posted June 1, 2005 Verplaats de berekening van de waarde naar het andere bestand, zodat je daar iets krijgt als: ---- Case ( key = "16";1; key = "13";5; key = "14";5; key = "15";5; key = "17";4; key = "18";4; 2 ) ---- Wijzig de oorspronkelijke calculatie zodat de waarde via de relatie wordt opgehaald, iets als: ---- vrijstelling inschrijvingsgeld::keyresultaat ---- Mogelijk gebruik je in de definitie van de relatie een cirkelredenatie, en is dat de oorzaak van je refresh-problematiek. In dat geval zou je de gehele functionaliteit moeten onderzoeken en daar lever je tot nu toe onvoldoende informatie over. Je kunt de bestanden waar het probleem zich voordoet als bijlage hier op het forum plaatsen: dit zal het vinden van de oplossing aanzienlijk bespoedigen. Quote
Question
burnie
Hallo
Kan iemand me zeggen waarom ik niet direct resultaat krijg in een calculted field.
Ik moet eerst dit record verlaten en dan terug keren dan pas krijg ik de juiste waarde in mijn calculted field.
code ziet er als volgt uit
Case (
vrijstelling inschrijvingsgeld::key = "16";1;
vrijstelling inschrijvingsgeld::key = "13";5;
vrijstelling inschrijvingsgeld::key = "14";5;
vrijstelling inschrijvingsgeld::key = "15";5;
vrijstelling inschrijvingsgeld::key = "17";4;
vrijstelling inschrijvingsgeld::key = "18";4;
2
)
unstored calculation
Burnie[/code]