Jump to content
  • 0

Go to layout op basis van ID of naam

rmw

Question

Posted

Van de aanwezige layouts kan ik de IDs en de names opvragen.

Op basis hiervan kan ik een keuzelijst tonen.

Nu wil ik in de keuzelijst een keuze maken en dan naar die layout gaan, maar go to layout wil het number hebben en die kan ik niet relateren aan de ID of name.

Hoe los ik dit op?

rmw

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

ik genereer de layouts in een appart bestand met één record per layout. Op deze manier kan je nog commentaar toevoegen of extra functionaliteit (zoals helpschermen).

Script ziet er zo uit:

New Record/Request

Set Field [ layout naam, LayoutNames("bestand.fp5") ]

Loop

Duplicate Record/Request

Set Field [ layout naam, Middle( layout naam ; Position( layout naam; "¶" ; 1; 1)+1; 1000000) ]

Exit Loop If [ PatternCount( layout naam; "¶" )=0 ]

End Loop

Replace Contents [ layout naam, Replace data:Calculation: , If(PatternCount( layout naam; "¶")>0;

Left(layout naam;Position(layout naam ; "¶" ; 1 ; 1 )-1);layout naam) ]

[ No dialog ]

Replace Contents [ layout nr, Replace data:Serial numbers, Custom values, Initial serial number value: 1, Increment value: 1 ]

[ No dialog ]

If [ Layout_warning_dubbel_sum>0 ]

Show Message [ Buttons: "OK", "", ""; Data: "Er zijn dubbele benamingen aangetroffen. Deze worden gemarkeerd met een rode

"D"." ]

End If

Als je het een beetje kunt ontcijferen merk je dat je één record krijgt per layout. Er wordt ook gecontroleerd of er geen dubbele benamingen zijn.

In het bestand waar ik wil navigeren verwijs ik naar het veld "layout nr" via een one-to-many relatie.

HTH,

Stef