Ga naar inhoud
  • 0

Web Companion & WML


ldevelop

Vraag

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

met web companion en en wat CDML is dit perfect mogelijk. EN dit zonder plug-ins of extra modules.

 

Je moet er wel voor zorgen dat je de juiste Mimetype gebruikt. Ik ken deze echter niet meer van buiten. Maar Peter zal je deze zeker kunnen doorgeven. Hij heeft ooit nog een wapsite met Web Companion gemaakt.

 

Je vindt een goede tutorial op

http://www.w3schools.com/wap/

 

 

Koen

Link naar reactie
  • 0

Ja dat klopt, toen we nog bij TKF werkten hebben we eens een WAP site gemaakt voor de mensen van Apple Computer.

Ik heb even gaan kijken in mijn backups van die periode, en heb het dingetje gevonden. Hier is de index pagina, dat zet je zeker in gang.

 

<?xml version="1.0"?>

 

 

[FMP-ContentMIMEType: text/vnd.wap.wml]

Search...

Enter new...

 

 

 

Familienaam:

Voornaam:

Tel:

Zoek...

 

 

 

 

Familienaam:

Voornaam:

Tel:

Voeg toe...

 

 

Link naar reactie
  • 0
Ja dat klopt, toen we nog bij TKF werkten hebben we eens een WAP site gemaakt voor de mensen van Apple Computer.

Ik heb even gaan kijken in mijn backups van die periode, en heb het dingetje gevonden. Hier is de index pagina, dat zet je zeker in gang.

 

...

 

Ik weet niet zeker, heb het nog niet getest, maar mijn database wordt gerund door filemaker 4.1 met de bijhorende web companion kan dat een probleem vormen? (welke versie van web companion heb ik nodig?)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de pagina getest, en die blijkt te werken op een wap emulator op het web, maar als ik hem via wap om mijn gsm opvraag krijg ik foutcode 1019, kan het zijn dat er een fout is op de pagina?

 

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>



[FMP-ContentMIMEType: text/vnd.wap.wml] 


Online Vocabulary



Latijn:

Paspoort:

Vertaling

Zoek

©1999-2002 Laurens De Vocht


Link naar reactie
  • 0

Dit zou moeten een "Compile Error" zijn. (wat dat ook moge betekenen ;) )

 

Probeer eens [FMP-ContentMIMEType: text/vnd.wap.wml] helemaal bovenaan je cdml pagina te plaatsen:

 

[FMP-ContentMIMEType: text/vnd.wap.wml]
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?> 





Online Vocabulary 

 
 
Latijn:

Paspoort:

Vertaling

Zoek 

©1999-2002 Laurens De Vocht 

 

Voor de rest zie, ik geen directe fouten. Ik herinner mij dat wap onstabiel en onbetrouwbaar was. Op welk toestel test je het uit.

 

Koen

Link naar reactie
  • 0

... Op welk toestel test je het uit.

 

Koen

 

Het was inderdaad zoiets, ik test het uit op mijn siemens m35i, met proximus.

Ik zal het zeker eens proberen, met de tag te verplaatsen...

 

Maar ik twijfel eraan of het wel de moeite is, mijn doelpubliek zijn latijnse studenten en ik twijfel wel heel erg of ze 0,15 eur per minuut (iets meer of minder) willen uitgeven om 2 of 3 woordjes op te zoeken...

Link naar reactie
  • 0
Wat de plaats van die tag betreft, dat is het zeker niet. Die tag (evenals de cookie tags) plaatsen niet in je HTML pagina, maar beinvloeden de onzichtbare header van die pagina.

 

Inderdaad, maar de HTTP-header moet eerst geschreven woorden alvorens je begint met HTML, of WML te sturen. Ik heb eigenlijk nooit getest hoe FileMaker buffert en dit oplost. Bij asp krijg je in elk geval een error als je de mime-type in het midden van de pagina definieert.

 

Koen

Link naar reactie
  • 0

Als je op zoek duwt bij mijn wap-applicatie wordt er een findall ipv een find door filemaker gedaan.

 

http://www.webhaus.be:8080/clavic1_web/fmpro?-db=Vocabularium.fp3&-lay=lijst&-format=search_results.wml&-error=search_error.wml&-max=3&-Noemwoord=deus&-Stamwoord=&-Vertaling=&-find

 


1.	
2.	<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?> 
3.	 

4.	
5.	
6.	
7.	
Online Vocabulary 
8.	
 
9.	 
10.	Latijn:

11.	Paspoort:

12.	Vertaling

13.	Zoek 
14.	
©1999-2002 Laurens De Vocht 
15.	
16.	

 

 

dan wordt volgende actie gedaan:

 http://www.webhaus.be:8080/clavic1_web/fmpro?-db=Vocabularium.fp3&-lay=lijst&-format=search_results.wml&-error=search_error.wml&-max=3&-Noemwoord=&-Stamwoord=de&-Vertaling=&-find: 

1.	
2.	<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?> 
3.	 
4.	
5.	
6.	
7.	
Vocabulary Results:findall

8.	
1949 gevonden 
9.	
10.	
 
11.	
12.	
13.	 
14.	
15.	Latijnagricola 
16.	
17.	
18.	Paspoortagricolae, v 
19.	
20.	
21.	Nederlandsboer 
22.	
23.	 
24.	
25.	
26.	
27.	 
28.	
29.	Latijnala 
30.	
31.	
32.	Paspoortalae, v 
33.	
34.	
35.	Nederlandsvleugel 
36.	
37.	 
38.	
39.	
40.	
41.	 
42.	
43.	Latijnamica 
44.	
45.	
46.	Paspoortamicae, v 
47.	
48.	
49.	Nederlandsvriendin 
50.	
51.	 
52.	
53.	
54.	 
55.	 
56.	
57.	
 
58.	
59.	>> 
60.	 
61.	
©1999-2002 Laurens De Vocht 
62.	
63.	

 

Ik heb dus geen idee waar ik de fout moet gaan zoeken...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...