Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker en automatisch mail antwoord


ldevelop

Vraag

Hoe kan ik ervoor zorgen dat filemaker formulieren die ingevuld worden via het web, dan opgeslagen in de database, een soort bevestigingsmail opstuurt naar het email-adres dat ingevuld is door de gebruiker?

 

(Nu moet ik dus telkens zelf antwoorden en dat kan dus niet meteen, vervelend voor de mensen die binnen de 5 minuten een antwoord verwachten... :oops: )

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De eenvoudigste oplossing (niet de beste) is de mail te laten versturen via web companion zelf. Kijk voor de commando's die nodig zijn in de CDML reference database, die staat op je FileMaker Pro Unlimited CD.

Probleem met deze oplossing is dat er geen feedback is over de verstuurde mail- als het mailtje om 1 niet tot bij de versturen SMTP server geraakt, weet je het niet.

 

Beter is het op een tooltje zoals SMTPit te gebruiken. Submit je form met een "-script" parameter, dat scriptje verstuurd dan de mail met de plugin.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan het verifiëren door de mail telkens naar mezelf ook te sturen, maar het probleem is, ik ben helaas niet zo rijk en heb het geld niet om filemaker unlimited aan te schaffen, dus werk ik met een 'geleende' versie zonder cd. Ik heb wel in een heel oud programma, Claris Homepage 3 (bij Filemaker Developer 4.1) iets gevonden dat er op lijkt, maar dat werkt niet; ik weet er namelijk heel weinig van en heb een basiskennis door zelf te ontdekken, er is dus niemand die mij het heeft kunnen aanleren, boeken, handleidingen (wel heel vaag)...

 


 

  

   

Link naar reactie
  • 0
Ik kan het verifiëren door de mail telkens naar mezelf ook te sturen, maar het probleem is, ik ben helaas niet zo rijk en heb het geld niet om filemaker unlimited aan te schaffen, dus werk ik met een 'geleende' versie zonder cd. Ik heb wel in een heel oud programma, Claris Homepage 3 (bij Filemaker Developer 4.1) iets gevonden dat er op lijkt, maar dat werkt niet; ik weet er namelijk heel weinig van en heb een basiskennis door zelf te ontdekken, er is dus niemand die mij het heeft kunnen aanleren, boeken, handleidingen (wel heel vaag)...

 

Zo zijn we allemaal begonnen ;)

 

Bij je FileMaker 4, zit wellicht ook de CDML reference dat wat meer uitleg hebt bij de verschillende tags (ja bij de 4 kreeg iedereen versie deze nog mee.)

 

 

 

Koen

Link naar reactie
  • 0

 

Zo zijn we allemaal begonnen ;)

 

Bij je FileMaker 4, zit wellicht ook de CDML reference dat wat meer uitleg hebt bij de verschillende tags (ja bij de 4 kreeg iedereen versie deze nog mee.)

 

Koen

 

Waar kan ik die CDML reference vinden? Ik heb op mijn cd van FM developer 4 gekeken, en daar staan talrijke voorbeelden en tech-support en help files bij, maar niets dat duidelijk gaat over die mail tags, of alternatieven.

 

Kan iemand mij verder helpen? :(

Link naar reactie
  • 0

hmmm. Het zou een FileMaker bestandje moeten zijn.

Je kunt hem (FileMaker 5 versie) downloaden van de FileMaker website:

 

http://www.filemaker.be/downloads/binhex/cdml_web_tools.zip

 

Ik heb ook enkele links on-line geplaatst waar je tips vindt over FileMaker en web:

 

>> Links over FileMaker op koen.web.shphosting.com

 

Koen

 

NB: Je andere vraag over je Login en wachtwoorden probleem los ik later eens op, als ik meer tijd heb. Ik moet nu naar Sinterklaas.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mijn probleem opgelost door in mijn database een script te maken die de mail verstuurt. en heb dan in mijn pagina een script tag gezet die het script laat uitvoeren. Dan stuurt filemaker met behulp van Claris Emailer de mails, om de 5 minuten de hele uit-box. Ik kan het op die manier doen aangezien mijn site's gehost worden door mijn vaders server en kan ik dus regelmatig controleren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...