Ga naar inhoud
  • 0

Ongeldige bewerking - Fout m.b.t. ongeldige pagina


Reyntjens Daniël

Vraag

Bij het maken van reservebestanden krijgt gebruiker de melding : "Ongeldige bewerking - Fout m.b.t. ongeldige pagina veroorzaakt in module FMK610.dll op 017F:0072D2F6".

 

Hoe maakt men reservebestanden ?

Via een script wordt in dezelfde directory een gecomprimeerde kopie gemaakt en nadien wordt d.m.v. de plugin "Troi"

de gecomprimeerde kopie verplaatst naar een subdirectory "Reservebest".

 

Ik heb de gebruiker "Filemaker 5.0" en de plugin "Troi" opnieuw laten installeren en nadien opnieuw een reservecopie laten opmaken.

 

Nu verscheen een klein Windows-scherm met de melding : Fatale uitzondering OE op 017F:BFF9DFFF0.

 

Ik veronderstel dat het dus om een conflict gaat met windows (Versie 98).

Hoe oplossen?

Link naar reactie

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

is het niet zo dat je filemaker bestanden probeert te kopieren die open staan. Dat kan namelijk niet omdat je ervan uit moet gaan dat er altijd een van de data in het geheugen of ergens op het netwerk bewerkt wordt.

Je kan wel een command 'copy all records; gebruiken en zo een kopie maken.

Link naar reactie
  • 0

Het zou fijn zijn als de hint van jw juist was. De techniek die Daniel Reyntjens gebruikt is echter perfect OK: je kan een compressed copy maken (net zoals een clone, trouwens) van een bestand dat open staat.

De foutmeldingen gegeven door het besturingssysteem vinden hun oorsprong dus elders, maar waar?

Ik ben met Windows (en DOS) bezig sedert de very beginning. De vraag door Reyntjens gesteld heb ik al honderden keren gezien op talrijke plaatsen (helpdesks, newsgroups, fora en ga zo maar door). Maar nog NOOIT heb ik daar een antwoord op gezien, zeker niet op de identificatie van die hexadecimale codes. Ofwel verstaat niemand wat ze betekenen, ofwel is het een schitterend bewaard geheim.

 

DHRNNA

 

(betekent: Daar heeft Reyntjens natuurlijk niks aan)

 

Oplossingsmethode: zoeken via trial and error :( . Begin al eens met een nieuw klein bestandje. Geeft dat dezelfde foutmelding? Probeer ook eens met dezelfde bestanden op een andere computer, en ga zo maar verder tot je de schuldige gevonden hebt. Ik vrees dat zijn voornaam begint met een B.

Link naar reactie
  • 0

De

 

017F:0072D2F6

 

en de

 

017F:BFF9DFFF0

 

samen met

 

het maken van reservebestanden

 

en

 

 

 

Alleen op dat toestel

 

wijzen denkelijk op een te weinig plaats op de HD om een 'copy' te kunnen maken.

De CPU tracht vanuit de .dll een commando uit te voeren, maar mist een uitvoeringsgoedkeuring (check op voldoende ruimte = no) en stopt.

 

My 2 cents.

Link naar reactie
  • 0

He, Jean! Hebben we nu eindelijk iemand gevonden die die numerieke codes herkent en kan plaatsen? Dat zou geweldig zijn. Waar vinden we daar meer info over?

 

En waarom genereert het systeem geen foutmelding in mensentaal, zoiets als "Onvoldoende schijfruimte voor deze bewerking" of "Te hoog aantal temp-files in uw Temp-directory"? Of verlang ik nu echt teveel?

 

Hartelijk dank, niet in het minst om het feit dat maanden na de vraag toch nog een antwoord komt. We mogen de hoop dus nooit opgeven!

Link naar reactie
  • 0

Hai André,

 

Hebben we nu eindelijk iemand gevonden die die numerieke codes herkent en kan plaatsen?

 

Ik heb nu, gezien de omstandigheden, een 'zee van tijd'.

Uitgerekend het moment om al de 'dat is interessant, effe saven voor later' items allemaal op een rijtje te zetten. Het zijn gegevens verzameld gedurende jaren, in verschillende formaten. Tijd om het in FM te zetten, met alle mogelijke linken, indexen, verwijzingen, trefwoorden, kruisindexeringen.... etc.

Het geeft mij de mogelijkheid om 'bij te blijven' in FM en tegelijkertijd enkele technieken uit te proberen. Vandaar ook mijn vraag over PDF....

In heel die nest kwam ik de error meldingen in Win tegen.

herkent en kan plaatsen
- niet (h)(a)(e)(l)lemaal. Enkel die die ik al tegengekomen ben, en hoe die 'toen' werden opgelost.

 

En waarom genereert het systeem geen foutmelding in mensentaal

 

Dat zul je aan de Gates-boys moeten vragen.

 

De '017F:BFF9DFFF0' regel in OE (samen met de 017: vanuit een *.dll file) duidt ofwel (er zijn er véél meer dan die die ik hier opnoem) op problemen met de videokaart - wat hier denkelijk niet het geval is, of op problemen met RAM (heb ik ook uitgesloten) of met 'ruimte' op de HD. Een Maxtor HD zou ook problemen kunnen geven, maar daar bestaat een patch voor....

Als je weet 'hoe' FM reservebestanden aanmaakt (dezelfde error kan voorkomen bij het 'restoren' van een FM file) zou het dus vandaar kunnen komen.

In Win is niets helemaal zeker, dat weten we zeker. 8O

Het volledig leeg maken van de Temp directory is veelal voldoende om van het probleem af te geraken.

 

 

Of verlang ik nu echt teveel?

Niet bepaald, misschien dat we dat gaan krijgen in Win ZP, samen met maandelijks 25 patchen.... :wink:

Waar vinden we daar meer info over?

Hier :lol: Zalig weggeborgen op floppies x (10²) en CD's x (10²).

Het zal wel wat tijd vragen om alles uit te kuisen....

 

Maar ik zal niet nalaten om het geheel aan info te delen met het forum.

Link naar reactie
  • 0

Hmmm,

ik heb belachelijk weinig windoos-ervaring en zou hier dus eigenlijk mijn mond moeten houden, maar alla, u weze gewaarschuwd en als ik hier onzin uitkraam, laat het me weten, zo leer ook eens wat bij over de verschrikkelijke winfoutmeldingen (hey! it's a feature :)

ik heb altijd gemeend dat die hexadecimale codes betrekking hadden op adressen in RAM, de pointers in C-jargon dus, van de stukken code die in de fout gegaan zijn, en dat die dus perfect kunnen verschillen van keer tot keer dat de fout optreedt. Om kort te gaan : ik ben er altijd van uitgegaan dat die mij geen extra/betrouwbare info konden bezorgen. Misschien heeft het terugkerend '017'-deel voor het dubbele punt wel een betekenis.

Ik heb het ook al meegemaakt dat dll-s erin slaagden zichzelf te beschadigen maar dat een reinstall geen zoden aan de dijk bracht omdat het install-script ze al ziet staan en bij zichzelf denkt "oops, die staan er al, mooi laten staan", waardoor de schuldige mooi met rust wordt gelaten;

Wat ik dus zou uitproberen, is de dll manueel verwijderen, en dan opnieuw installeren en zien wat er dan gebeurt.

 

Zoals wel al duidelijk was uit de inleiding, is dit meer een denkoefening mijnentwege dan een probleemoplossing.

Link naar reactie
  • 0

Een foutieve RAM is niet altijd de oorzaak, het kan een oorzaak zijn.

De oude 386 extentie bv. heeft voor veel kopzorgen gezorgd.

 

Een denkoefening kan nooit kwaad.

ik noteer(de) bij elke fout die ik ooit gekregen heb, en nog krijg, de volledige syntax, probeer te achterhalen wat de laatste 'instructie' was, hoe het opgelost werd, wanneer het terug komt, enz.

 

Na verloop van tijd krijg je een (FM) bestandje waar alles keurig in genoteerd staat.(in aanmaak)

 

De oorzaken gaan van (soms) RAM fouten, over dll, naar TCP/IP delen en anti-virus programma's, HD en CD writer (bij de ene PC moet die op de IDE 1, terwijl het bij een andere beter op de IDE 2 staat, waarom ?, goeie vraag, maar sindsdien loopt het ding niet meer vast), enz.

 

De gekende 0028: fout gaat zelfs over al deze items.

 

Win installeert een boel zaken die je eigenlijk niet nodig hebt, terwijl je bijna niet kunt achterhalen wat er juist geïnstalleerd wordt.

Ik heb nu zowat 111 A4 pagina's met zaken die WIN installeert, waarvan meer dan 3/4 eigenlijk niet nodig is. Kunst is nu deze onnodige zaakjes 'uit te schakelen'.

Probleem is om ze te vinden....

Sindsdien heb ik nog maar zelden een blauw scherm, laat staan dat de PC vastloopt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...