Jump to content
  • 0

plaats nummering

pjotter

Question

Ik heb een database met gegevens van zeilboten. Ik wil deze gebruiken bij zeilwedstrijden. Nu is deelnemer 20 na de wedstrijd eerste geworden. Dan zou in het overzicht van de deelnemers bij hem nr1 moeten komen te staan en zo verder nummerend naar de laatste. Bovendien wil ik dat bij deelnemers met een bepaalde code (niet uitgezeild) dat daar dus hetzelfde nummer komt te staan. Als voorbeeld: van 10 deelnemers zeilen er 5 de race uit. Dan moet bij nummer 1 t/m 5 dus de bijbehorende plaatsings nummer komen te staan en bij de 5 niet uitgezeilde dan bij alle 5 nummer 11! Is dit mogelijk met een rapport layout of op een andere manier?

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Nu is deelnemer 20 na de wedstrijd eerste geworden.

Da's leuk voor die deelnemer. En als je er nu eens bijvertelde hoe je databank dit te weten komt. Met andere woorden: hoe geef je die resultaten in? En waarom heb je dan moeilijkheden om die er weer uit te krijgen in rapportvorm?

Ik zie het probleem niet en kan je dus ook niet helpen.

• 0

In de database geef je per keer in wat de tijd is die gevaren is. Op basis van een formule waarin de handicap van de boot zit (soort schroef, spinaker, lengte enz) komt daar een nieuwe tijd uit waaruit je dus op volgorde kunt sorteren. Nummer 1 staat keurig bovenin en nummer laatst staat onderaan. Het is dus niet een probleem om de volgorde te krijgen, ik weet niet hoe ik de nummering er voor krijg. (zie jpeg)

Het gaat dus om de eerste kolom te maken in een report layout (ik noem dat een rapport) waarbij de nummering geplaatst wordt.

5a758dc17e71a_Afbeelding2.jpg.4cfb734670bd27a77c6729d9c13deabe.jpg

5a758dc17fe66_Afbeelding1.jpg.7bebf265c8bdb6560cc35759df2e0e1d.jpg

• 0

Dat zou kunnen maar het record nummer zou ik dan moeten kunnen laten berekenen. Zodra je DNF hebt (niet uitgezeild) krijgen die allemaal dus een zelfde nummer hoger dan het aantal deelnemers (in voorbeeld dus 9 als er 8 deelnemers zijn zie het tweede plaatje) Het is een tabel zonder poespas want het zijn maar iets van 15 velden totaal. Ik kan het wel met meer tabellen maken als ik daarmee die nummering voorelkaar kan krijgen? Op zich werkt het huidige programma goed en is er geen behoefte aan de FM uitgave ik kan echter me niet voorstellen dat dit niet op te lossen is :? In de database van het forum ben ik nog nergens iets tegen gekomen wat ik zou kunnen gebruiken als oplossing. De laatste deelnemeers zou via een global field kunnen maar dat wijkt dan erg af van het Recordnummersymbool.

• 0

Waarschijnlijk begrijp ik je helemaal verkeerd, want ik zie nog steeds geen probleem: zodra de records gesorteerd zijn (via een scriptje) kan je er toch voor zorgen dat ze genummerd worden volgens alle door jou opgesomde voorwaarden (een simpele loop met wat if's en een global om te vergelijken)?

• 0

Probleem is meer dat ik het niet goed begrijp :) Het veld wat ik vervolgens als plaatsingnummer dus vooraan wil hebben krijg ik maar niet goed genummerd. Nu kan het via een loop waarin ik elke keer de waarde wegschrijf naar een global, naar het volgende record ga de global ophaal met 1 verhoog enz. Ik krijg echter die nummers niet goed bij zeilers die de wedstrijd niet hebben uiitgezeild. Ik bedenk dat ik misschien beter van achteraf kan gaan nummeren? Dus eerst de DNF zeilers een nummer geven en dan vanaf 1 t/m... via dat script is dat de manier dan?

• 0

Ron,

bedankt de DNF die werkt prima deze krijgen dus inderdaad een nummer +1. Met get (recordnummer) krijg ik helaas dus niet de nummers van de records. Ook get record ID werkt helaas niet. Ik krijg dan de volgorde waarop de records zijn ingevoerd. Ik wil juist dat het op volgorde is zoals ze komen nadat er gesorteerd is. De snelste tijd bovenaan krijgt nummer 1nu krijg ik met get (record nummer) bv 14 of met Get (recordID) 15.