J. Winder Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Hi, Ik ben nieuw met Filemaker. Ik heb veel Word docs die ik in een database willen stoppen. Container fields zouden hiervoor geschikt zijn. Met de search opdracht in Windows kan ik zoeken op tekst in een Word doc. Heb ik goed begrepen dat dit niet kan in een Word doc in een container field? Is hier anders een slimme oplossing voor? Quote Link to comment
0 SuperWimmie Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Voor zover mijn kennis reikt, is dat inderdaad niet mogelijk. Filemaker staat geen zoekacties toe in de inhoud van containervelden. Wat ik in het verleden wel eens heb gedaan, is de inhoud van Word in een tekstveld gekopieerd. Gezien de omvang van toen maakten we daar een handmatige klus van. 2 schermen op 1 computer, het ene scherm met de Word documenten, het andere scherm met Filemaker. Het leuke was/is dat zowel Word als Filemaker het "slepen" ondersteunen. Dus het geopende Word bestand met Ctrl-A alle tekst geselecteerd, vervolgens met de muis het geselecteerde deel verslepen naar het tekstveld in Filemaker. Vervolgens in Filemaker een grote knop gemaakt om een nieuw record te creeeren om vervolgens het volgende Word bestand hetzelfde te doen. Zo'n 100 bestanden zaten er binnen het uur in. Het zoeken in de tekstvelden was voor ons een perfecte oplossing zoals Filemaker dat doet. Quote Link to comment
0 J. Winder Posted November 7, 2005 Author Share Posted November 7, 2005 Dank je SuperW. Ik had dat zelf ook al gedaan. Het leek me onwaarschijnlijk dat je niet kunt zoeken in een word doc, blijkbaar een moeilijke functie in Filemaker. Of ben ik de enige die dit wil? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Het leek me onwaarschijnlijk dat je niet kunt zoeken in een word doc, blijkbaar een moeilijke functie in Filemaker. Welk pakket kan dat wel dan ? Quote Link to comment