Jump to content
  • 0

hoeveel velden in 1 tabel

dave.vanderveke

Question

Ik ben bezig om een fm toepassing te maken, maar volgens mij zitten er teveel velden in 1 tabel.. ik heb eens een ruwe berekening gemaakt en naar schatting zullen er 1000 velden in 1 tabel komen...

Gaat dit een probleem geven? of moet ik dit beter opsplitsen?

Zo dacht ik voor vb in de lay-out appartementen, tab vloeren:

1 tabel te maken voor de vloeren (28 velden) en deze telkens opnieuw te gebruiken met dan een app id en kamer id aan...

of is het beter om telkens de velden te kopiëren en naam aan te passen.. zoals ik het nu heb gedaan?

ik vrees een beetje als ik dit ga opsplitsen dat de gebruikers dan 2 keer vloeren gaan invullen voor eenzelfde kamer... en dat de gebruiksvriendelijkheid gaat dalen omdat de lay-out dna niet meer hetzelfde kan omdat je dan telens een nieuwe record moet maken..

hoe los ik dit het beste op, of doe ik gewoon verder hoe ik bezig was ?

Consulting.zip

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Ik ben bezig om een fm toepassing te maken, maar volgens mij zitten er teveel velden in 1 tabel.. ik heb eens een ruwe berekening gemaakt en naar schatting zullen er 1000 velden in 1 tabel komen...

Gaat dit een probleem geven? of moet ik dit beter opsplitsen?

Ik ga niet je analyse maken, maar 1000 velden is geen probleem voor Filemaker. De limieten liggen veel hoger.

Om er achteraf nog aan uit te kunnen, is het wellicht wel een probleem. Maar dat moet je oplossen tijdens de analyse.