spgoos Posted November 29, 2005 Posted November 29, 2005 Is het mogelijk om te controleren of er (geen) records voorkomen in een tabel? Dit in verband met het voorkomen van een melding in een script dat de zoekopdracht geen resultaten oplevert. Wil deze melding dus voorkomen. Bij voorbaat dank! Quote
0 rmw Posted November 29, 2005 Posted November 29, 2005 Get ( TotalRecordCount ) voor het totaal aantal records in een tabel Get ( FoundCount ) voor het aantal records in een gevonden reeks rmw Quote
0 Rony Rabijns Posted November 30, 2005 Posted November 30, 2005 Of "Error capture aanzetten", zoek uitvoeren, en de eventuele fout uitlezen. Quote
0 spgoos Posted November 30, 2005 Author Posted November 30, 2005 Dat ik daar zelf niet op ben gekomen Get ( TotalRecordCount ), zal wel door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer hebben gezien!? Heb het nu toegepast en ik als ik de zoekopdracht uitvoer met Perfom Find en de zoekcriteria is "tid > 10" en er zijn geen records met een tid groter dan 10 dan blijf ik de melding krijgen dat die niets heeft kunnen vinden en wordt het script onderbroken voor de vraag of je de zoekopdracht wil aanpassen. Is het mogelijk om dit te onderdrukken of op te vangen voor correcte afhandeling in het script?? Quote
0 Rony Rabijns Posted November 30, 2005 Posted November 30, 2005 zie mijn vorige post : "set error capture on" Quote
0 RON7 Posted November 30, 2005 Posted November 30, 2005 'T moet misschien in het Nederlands Rony Foutafvanging instellen AAN Quote
0 spgoos Posted November 30, 2005 Author Posted November 30, 2005 Thnx, had hem eerder een regel teveel naar beneden gezet en dan had het dus geen nut Quote
Question
spgoos
Is het mogelijk om te controleren of er (geen) records voorkomen in een tabel? Dit in verband met het voorkomen van een melding in een script dat de zoekopdracht geen resultaten oplevert. Wil deze melding dus voorkomen.
Bij voorbaat dank!
6 answers to this question
Recommended Posts