Ga naar inhoud
  • 0

Berekenen algemeen totaal


jodelco

Vraag

Graag hulp bij volgend probleem:

 

In deze tabel worden de resultaten van leerlingen bewaard. Hierin komen ook gemiddelden en totalen, waarmee procenten worden berekend. Ik slaag er niet in om het algemeen totaal te berekenen. In de laatste kolom zie je het totaal per vak (dat uit verschillende vakonderdelen bestaat). Eigenlijk komt het erop neer om uit deze kolom alle verschillende waarden één keer op te tellen. (resultaat = 400).

schermafdruk.JPG.369c7e7a02782df50b3cf3dc7874d6fd.JPG

Link naar reactie

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kom er niet uit.

Ik heb een tabel resultaten, vakken en vakonderdelen. Er bestaan verschillende vakken en elk vak bestaat uit verschillende vakonderdelen. In de tabel resultaten zie je per vak en per vakonderdeel de resultaten per leerling (die in een bepaalde klas zit). Nu wil ik per leerling een lay-out (rapport) die de verschillende resultaten per vak en per vakonderdeel weergeeft. Ik kan het totaal per vakonderdeel en het gemiddelde hiervan berekenen. Nu wil ik nog het algemeen totaal, het totaal aantal behaalde punten per leerling en hiervan het klasgemiddelde. Ik zit hier ergens vast.

Link naar reactie
  • 0

Hetgeen bij mij het eerste opkomt is te werken met een loop.

Iets in de aard van :

als vak ID gelijk is aan 1 zou de gekoppelde waarde ( bv 100) toegevoegd worden aan totaal. De volgende stap zou zijn om te controleren of volgende record al dan niet vak ID= 1.

Indien wel moet deze vak ID overgeslagen worden en moet er gecontroleerd worden of vak ID gelijk is aan 2. Indien dit het geval is optellen van waarde bij voorafgaande.

Zou kan men een validatie procerdure maken

 

Indien er veel vakken zijn is dit wel een omslachtige proceredure.

 

 

Mvg

 

Z

Link naar reactie
  • 0

Dat wordt dus een schoolvoorbeeld van rapportage met resumes.

Maak een rapportlayout met subresume gesorteerd op leerling ; vak en vakonderdeel.

Maak de nodige resume velden aan

Plaats een generaal resume onderaan met totalen en gemiddelde

Zoek eerst eens op het forum naar voorbeelden van resumes

Link naar reactie
  • 0

Ondertussen ben ik al een stap verder bij het maken van de lay-out die de punten weergeeft per leerling. Het maken van totalen per vak en het berekenen van de gemiddelden per vakonderdeel werkt (zie schermafdruk). Alleen kan ik niet totaliseren. Het totaal aantal behaalde punten en het te behalen geraakt niet op de lay-out. Tevens geraak ik niet aan het gemiddelde per vak. Graag enige hulp, suggesties...

 

Bedankt bij voorbaat.

5a758dc201a4a_Vraagrsums.thumb.jpg.126ebe0cbc514c4aa0ebbbb71ff1af21.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...