Ga naar inhoud
  • 0

FM6 > FM8 probleem of eerder FM8 bug?


Gido_

Vraag

Het kan ook nog aan mezelf liggen natuurlijk :lol:

 

Echter, voorheen werkte dit element perfect in FM6. Maar nu heb ik het volgende voor:

 

In database1 heb ik een unstored calc. veld met Get(FoundCount) dat mooi zijn werk doet.

Wanneer ik ditzelfde veld echter in database2 zichtbaar maakte (ter controle, omdat dingen fout liepen), staat het daar steeds op het totaal aantal records in db 1, ipv de found count :o [waardoor dus een random*die zgn. "found count" op hogere getallen terechtkomt dan toegelaten in mijn toepassing].

 

Ben al blij dat ik erop gekomen ben, maar dit is toch abnormaal hé...?

 

(dacht even het gevonden te hebben o.v.v. een aantal nog aanwezige file refs, maar na "grote opkuis" en proper herinstellen krijg ik weer hetzelfde, ook al haal ik het veld echt wel uit de juist occurence en zo, denk ik...)

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

1. Je hebt waarschijnlijk dat veld ergens in een layout staan, weet je zeker dat het veld wel naar het juiste tabelletje staat te kijken?

 

Ik gebruik ook overal in alle tabellen één en dezelfde naam voor deze functie. Doordat hij bij het kopieren van layouts naar dezelfde tabel blijft verwijzen, vergis je je wel eens....

 

2. Is het veld wel voorzien van het vinkje op "Do not store calculation results" ? Anders houdt hij de laatste waarde vast, op het moment van creatie.

Link naar reactie
  • 0
1. Je hebt waarschijnlijk dat veld ergens in een layout staan, weet je zeker dat het veld wel naar het juiste tabelletje staat te kijken?

Ja, het staat zichtbaar en unstored in "database 1", waar het perfect werkt. Het geheel werkte ook perfect in FM6 en na conversie niet meer.

Ik heb het veld ter controle ook zichtbaar gemaakt in database 2, waar het dus enkel het totaal aantal records weergeeft. Ik heb m.i. idd al meermaals naar het juiste tabelletje verwezen...

 

2. Is het veld wel voorzien van het vinkje op "Do not store calculation results" ? Anders houdt hij de laatste waarde vast, op het moment van creatie.

Jazeker, zoals gezegd. In bijgaand voorbeeld "from scratch" krijg ik hetzelfde... Hopelijk is het mijn fout? (relatie ligt mss op een ouderwetse manier of zo, maar zou toch niets mogen maken?) Ben er even uitgeweest en pas met FM8 bezig, dus superblunders zijn wat waarschijnlijker dan anders :wink: Blijft wel het feit dat het (vermoedelijk) onmiddellijk na conversie al fout liep, dus mss moet ik nog wat FM8- & conversiedocumentatie onder de loep nemen of zo... In het conversion.log viel mij alvast niks op ivm hiermee.

FoundCount_onjuist.zip

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank, Henk. Ik sta idd achter dus :lol:

 

De oplossing lijkt voor mijn toepassing al haast té geavanceerd. Gezien ik sowieso toch een knop indruk (met ingebouwde bewerkingen) alvorens ik naar db2 terugkeer, kan ik daarin de foundCount ook even in een global zetten en die in de calculatie gebruiken, gezien ik geen live foundCount functionaliteit nodig heb eigenlijk.

 

Maar in elk geval blij met het weetje 8)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...