Ga naar inhoud
  • 0

scripts en portals ?


olivier

Vraag

Hallo,

 

Kan iemand mij bij het volgende helpen:

 

fmgips2ia.jpg

 

Ik wil bepaalde gegevens van de geselecteerde portal row in portal1 naar portal2 kopieren als er op de knop toevoegen wordt gedrukt. Portal1 is gebaseerd op de tabel gipsen en portal2 op prestaties. Ik heb de tabellen een ID van 1 meegegeven om ze te kunnen koppelen omdat ik anders de portals niet op het scherm kon toveren.... De layout is gebaseerd op de tabel Patient

 

De relaties van de tabellen zie je hier:

 

fmgips28ii.jpg

 

bedankt !

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank u voor de hint..

 

kan dat niet in 1 en dezelfde layout ?

 

ik zou op hetzelfde form (layout) een lijst (portal) willen hebben van de gipsen en een lijst (portal) van de aan die patient toegekende gipsen.

 

Ik heb het nu zo geprobeerd:

 

tabel1 = patientgegevens

tabel2 = gipsen algemene gegevens

tabel3 = gipsen aan patient toegekend

 

alhoewel tabel2 niet gelinkt dient te zijn aan patientgegevens heb ik dit toch moeten doen om een portal van deze tabel op mijn layout te krijgen.

als de user nu een row in de portal van tabel2 aanklikt wordt het volgende uitgevoerd:

 

Set Field[tabel3::Omschrijving; tabel2::Omschrijving]

 

het lukt mij niet om eerst een nieuw record in tabel3 aan te maken.. bestaat er een new record commando waarbij je de doeltabel kan aangeven ?

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat je actieve layout steeds de(unieke) patient is.Zorg dat je bij de relaties naar gipsen en prestaties (aanmaken records) hebt aangevinkt.

Dan kan je zoals Rony zegt met variabelen nieuwe records toevoegen in je portalen

Vul dus eerst je variabelen in met de nodige waarden uit portaal 1,ga naar de laatste portaalrij in het 2de portaal (in dezelfde layout )en vul dit in met de waarden van de variabelen.

Link naar reactie
  • 0

doe het nu zo:

 

bewaar de waarden die ik nodig heb uit portal1 in fields die ik global heb gemaakt

dan open in een andere layout van tabel2 en voeg nieuw record toe en ken waarden vanuit globals naar dat record

sluit die layout weer en keer terug naar original

 

dit gaat zo snel dat ik niet zie dat de layout geopend wordt, dus dat is goed... weet niet of dat zichtbaar is op tragere machine...

 

so far..so good... :-) thanx

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...