Ga naar inhoud
  • 0

Dbase IV bestanden samen gebruiken met filemaker in netwerk.


Jos

Vraag

Hallo,

Ik ben geheel nieuw met Filemaker.

Draai in netwerk met -Novell Client 4.90 SP2- met DbaseIV bestanden.

Wat ik wil is een DbaseIV bestand die op de 'G' schijf staat samen gebruiken.

Werkstation 1 draait XP, werkstation 2 W98.

Ik ben al wat uurtjes bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar.

 

Wie kan mij helpen?

 

vr.gr. Jos

Link naar reactie

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Wat is jouw bedoeling, dat Filemaker zijn gegevens wegschrijft in DbaseIV bestanden?

 

Dat zal helaas niet gaan werken, Filemaker hanteert alleen zijn eigen interne database.

Om te importeren en exporteren kan je wel met DbaseIV aan de slag.

 

Hallo SuperWimmie,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Het is inderdaad de bedoeling dat op het ene werkstation een Dbase-file (locatie fileserver) geopend is en erin gewerkt wordt. Tegelijkertijd wil ik hetzelfde bestand openen met Filemaker.

 

vr.gr. Jos

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij gaat dat niet helemaal volgens verwachting, ben ik bang voor.

 

Hoogstwaarschijnlijk vereist Filemaker dat de Dbase IV file single-user geopend moet worden, waarbij je dan gegevens kopieert naar een eigen Filemaker database.

Daar kan je dan de bewerkingen op laten uitvoeren en vervolgens de gegevens weer gaat exporteren naar Dbase IV.

Maar laat dan niemand in de Dbase een mutatie uitvoeren, anders heb je ook nog een synchronisatieslag in Dbase IV.

 

Als echte Filemaker freak adviseer ik dan ook: doe lekker alles in Filemaker :wink:

Maar dat is waarschijnlijk geen optie

Link naar reactie
  • 0
Volgens mij gaat dat niet helemaal volgens verwachting, ben ik bang voor.

 

Hoogstwaarschijnlijk vereist Filemaker dat de Dbase IV file single-user geopend moet worden, waarbij je dan gegevens kopieert naar een eigen Filemaker database.