Ga naar inhoud
  • 0

Import records

kapitein

Vraag

Geplaatst:

Telkens ik records importeer, zitten er fouten in. heb al alles geprobeert, het enigste dat werkt is het manueel aanvinken en juistzetten van de velden in de dialog. kan iemand mij helpen, dit zou eigenlijk volledig automatisch moeten gebeuren

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Voor de Filemaker 8 gebruikers die problemen hadden met imports :

Update FM 8.02

1.6. Import Records scripts that specify matching names for the “Arrange by” option now include fields that have been added or renamed in the import order.

• 0
Geplaatst:

Wat is je definitie van 'alles'....

Indien je 1) je import manueel doet, 'alles juist zet',

2) een importscript maakt

3) Restore import order gebruikt,

kan er volgens mij niet veel verkeerd gaan....

• 0
Geplaatst:

alle fields komen niet overeen, de namen van de fields in beide files facturen(er zijn drie verschillende facturen files) en overzicht zijn identiek en toch gooit fm ze door elkaar en moet telkens matching names aanklikken en matching fields aanklikken voor alles goed verloopt.

Restore import order is niet aangevinkt.

Afbeelding1.gif.2c3b867c3622cd1c38aec550081048a4.gif

• 0
Geplaatst:

Restore import order is niet aangevinkt.

Doe de import manueel, matching names, eventueel nog aanpassingen (FM kan soms Aard niet gelijkstellen aan aard)

Maak dan onmiddellijk een overeenkomstig script voor dat type van import en vink 'Restore import order' aan. Want dat is een script item.

HTH

• 0
Geplaatst:

Let op filemaker update alleen de gevonden records. Dus als je alle records wilt updaten. doe dan show all -> show ommitted -> show omitted.

Wellicht niet van belang maar ja.

Groet,

WJ

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...