kapitein Posted December 20, 2005 Posted December 20, 2005 Telkens ik records importeer, zitten er fouten in. heb al alles geprobeert, het enigste dat werkt is het manueel aanvinken en juistzetten van de velden in de dialog. kan iemand mij helpen, dit zou eigenlijk volledig automatisch moeten gebeuren Quote
0 Rony Rabijns Posted December 20, 2005 Posted December 20, 2005 Voor de Filemaker 8 gebruikers die problemen hadden met imports : Update FM 8.02 1.6. Import Records scripts that specify matching names for the “Arrange by” option now include fields that have been added or renamed in the import order. Quote
0 JeanWM Posted December 20, 2005 Posted December 20, 2005 Wat is je definitie van 'alles'.... Indien je 1) je import manueel doet, 'alles juist zet', 2) een importscript maakt 3) Restore import order gebruikt, kan er volgens mij niet veel verkeerd gaan.... Quote
0 kapitein Posted December 21, 2005 Author Posted December 21, 2005 alle fields komen niet overeen, de namen van de fields in beide files facturen(er zijn drie verschillende facturen files) en overzicht zijn identiek en toch gooit fm ze door elkaar en moet telkens matching names aanklikken en matching fields aanklikken voor alles goed verloopt. Restore import order is niet aangevinkt. Quote
0 JeanWM Posted December 21, 2005 Posted December 21, 2005 Restore import order is niet aangevinkt. Doe de import manueel, matching names, eventueel nog aanpassingen (FM kan soms Aard niet gelijkstellen aan aard) Maak dan onmiddellijk een overeenkomstig script voor dat type van import en vink 'Restore import order' aan. Want dat is een script item. HTH Quote
0 WJ Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 Let op filemaker update alleen de gevonden records. Dus als je alle records wilt updaten. doe dan show all -> show ommitted -> show omitted. Wellicht niet van belang maar ja. Groet, WJ Quote
Question
kapitein
Telkens ik records importeer, zitten er fouten in. heb al alles geprobeert, het enigste dat werkt is het manueel aanvinken en juistzetten van de velden in de dialog. kan iemand mij helpen, dit zou eigenlijk volledig automatisch moeten gebeuren
6 answers to this question
Recommended Posts