Ga naar inhoud
  • 0

origineel bestand behouden na converteren naar runtime


se7en

Vraag

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zeer zeker, een paar aandachtspuntjes:

 

a. Zorg er voor dat de runtime NIET de bestaande bestanden overschrijft

b. Indien de gegevens uit de oude runtime overgezet moeten worden naar de nieuwe runtime, dien je een export / import te maken vanuit de oude versie naar de nieuwe.

 

Wat ik met de oudere (versie 6) altijd deed inzake puntje b. was eerst in de oude versie zorgen dat alle records in de "gevonden set" zitten.

Vervolgens liep ik in de nieuwe versie tabel voor tabel de importroutine af, zodat ik het bestand in de oude versie kon aanwijzen, eventuele hernoemde velden goed kon koppelen aan de oude.

Een klusje dat je niet elke gebruiker overlaat.

 

Met de snelheidsverbetering van versie 8 is het ineens een goede optie om uit de oude versie tabellen te exporteren en deze export tabellen weer te importeren in de nieuwe versie.

 

En natuurlijk altijd weer opletten of je aansluiting hebt met het oude pakket, dus heb ik een aantal speciale rapporten gemaakt die alle totalen en hoeveelheden records laten zien. Door dat rapport in beide versies te draaien en te vergelijken (en sommige klanten zelfs te laten ondertekenen!) voorkom je de nodige problemen.

 

Doordat dit allemaal geregeld is, lever ik alleen met verwijderde ADMIN uit. Verder ontwikkelen in de runtimer-database wordt daarmee voorkomen als de klant ook Filemaker Pro mocht bezitten.

Link naar reactie
  • 0
Zeer zeker, een paar aandachtspuntjes:

 

ik denk dat mijn vraag verkeerd gesteld is.

Ik heb een klant die ik een runtime applicatie bezorg.

Deze klant zal er gegevens inbrengen.

Deze kan ik natuurlijk exporteren.

Is het voor mij mogelijk om te blijven werken op het origineel bestand en hier veranderingen aan te brengen. Dit bestand na import van de gegevens terug om te zetten naar runtime en de klant enkel deze file terug door te sturen.

Link naar reactie
  • 0
Jazeker, als je de ADMIN niet hebt verwijdert,

 

IK denk dat mijn vraag niet duidelijk is.

Bestand A is origineel.

Dit bestand converteer ik naar runtime en noem het bestand Aruntime.

Dit bestand (Aruntime) met alle bijhorende files zet ik op de klant zijn computer.

Is het mogelijk om van bestand A terug een runtime te maken zodanig als ik dat nieuwe bestand doorstuur zonder de bijhorende files en de klant zet enkel het vernieuwde bestand in zijn folder, dat alles blijft werken.

Link naar reactie
  • 0

We gaan proberen deze variant goed te interpreteren :wink:

 

Als je het nieuwe bestand wilt toesturen, terwijl de rest van de applicatie nog bij de klant aanwezig is, is dat ook goed werkend te maken.

 

Let op: Bij het aanmaken van een runtimer wordt je gevraagd een herkenningssleutel op te geven. In Filemaker 8 wordt dit automatisch gevuld met datum en tijdstip. Maar dat kan je aanpassen, zodat het mogelijk is om de volgende keer exact dezelfde herkenningssleutel te gebruiken.

 

Vervolgens is dat bestand (mits het verder dezelfde naam heeft gekregen) zonder de rest van de runtimer naar de klant te mailen, deze moet hem dan over het oude bestand heen kopieren en dan werkt het!

 

Je ziet het, hoe je het ook doet met Filemaker, het werkt :lol:

 

(in de hoop het nu goed begrepen te hebben...)

 

 

Standaard is dat Filemaker alle FP7 voor de Runtimer omzet naar USR. Je kan dat zelf aanpassen (wat ik overigens nooit doe).

Maar let er wel op dat je de hele applicatie goed werkend hou, door bij voorkeur alle .USR bestanden steeds heen en weer te zenden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...