Ga naar inhoud
  • 0

Filter op Portaal


Squanto

Vraag

Jaja ik heb weer eens een vraag.

 

Ik zit hier thuis weer eens te prutsen met FM en ik kom geen steek verder. Wat ik graag wil is dat ik een filter gebruik bij de keuze wat er in het portaal moet komen te staan.

Wat ik hiermee bedoel is: Je hebt een aantal producten. Deze producten zijn te splitsen in "Product" of "Dienst". Ik wil twee onderelkaar liggende portaals maken waarbij ik in de één de "Producten" kunt kiezen en in de ander de "Diensten" kan kiezen.

 

Ik heb mijn test database weer voor de dag gehaald. Hiermee hebben jullie mij al vaker mee geholpen.

 

Wat heb ik gedaan:

- Heb een tabel ProductSoort aangemaakt hierstaat:"Product en Dienst" vermeld

- Heb in de tabel"Product" een veld "ProductSoort_fk" gemaakt.

- Heb een relatie tussen tabel "Product" en "ProductSoort" gemaakt.

- Vervolgens heb ik in tabel "Product" een Globaal veld "GlobaalProductSoort" gemaakt.

- Heb daarna een interne relatie gemaakt tussen "ProductSoort" en "GlobaalProductSoort".

 

Dit met die Globalen kwam ik ergens op het forum tegen, maar kom er niet veel verder mee...

 

In de layout van "Offerte" ben ik waat aan het prutsen geweest met het protaal.

 

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij wat verder op weg te willen helpen?

test.fp7

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt wat ik noem een "redundant key" nodig, want je moet een indexeerbare sleutel in je offerteDetals ocurrence hebben.

Maak daar een lookup naar je productSoort_fk in de ocurrence "Product", zodat elke offertelijn deze sleutel heeft.

 

Dan is het vrij makkelijk om 2 relaties te maken, ze hebben dan beide een dubbele sleutel. In offerte maak je 2 global calculatievelden "productSoort_is_product_fk" en "productSoort_is_dienst_fk".

Daarin zet je respectievelijk "1" en "2", en gebruikt deze als 2de sleutel voor je portals.

 

Records aanmaken via die portals wordt een beetje tricky business. Als je een record aanmaakt via de portal "producten", en je kiest een product dat een dienst is, zal deze waarschijnlijk whoops van portal veranderen. Aan jou om dus te zorgen dat je alleen specifieke producten kan kiezen. Daar kan je relationele waardelijsten voor gebruiken, natuurlijk.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...