Ga naar inhoud
  • 0

Script vraagje


Squanto

Vraag

Is het mogelijk om via een script de weergave van een layout aan te passen :?:

 

Wat ik probeer te maken is het volgende:

Je hebt een keuzelijst, aan de hand van wat je kiest krijg je de rest van de gegevens in de layout te zien. (Uiteraard de gegevens die bij die keuze hoort.)

 

Ik krijg alleen een script aan een knop gekoppeld?

 

Wie wil mij verder opweg helpen?

Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Is het mogelijk om via een script de weergave van een layout aan te passen?

Ja

 

Wat ik probeer te maken is het volgende:

Je hebt een keuzelijst, aan de hand van wat je kiest krijg je de rest van de gegevens in de layout te zien. (Uiteraard de gegevens die bij die keuze hoort.)

 

Kun je dit concreter uitleggen? Het is voor mij nogal vaag wat je precies wilt bereiken. Je voorbeeldbestandje kan ook handig zijn.

 

Koen

Link naar reactie
  • 0

Ik denk de vraag perfect te begrijpen en hiervoor staan al heel veel oplossingen op het forum. Ik kan alleen even niet op de naam komen van dat systeem... :lol:

 

Je kent het wel, dat een 2e uitrollijst zich aanpast al naargelang een keuze in de eerste; dat is het toch hé?

 

update: Oops, Rony zit er opeens tussen. Dus OK, wellicht verkeerd gegokt of mij niet begrijpend genoeg opgesteld :?:D

Link naar reactie
  • 0

Rony ik heb naar beide voorbeeld picklisten gekeken, maar ik denk toch dat ik iets anders bedoel.

 

Ik heb mijn database bestandje toegevoegd.

Wat ik graag zou willen maken is het volgende. In de layout "Gegevens" kan ik via "inkomstenUitgaven_fk" twee opties selecteren, nl. "Inkomsten, Uitgaven".

Als ik Inkomsten heb geselecteerd dan zou ik graag willen dat "Factuur_fk" actief wordt en "Betreft" niet actief wordt. Kies ik "Uitgaven" dan wil ik dit andersom hebben.

 

Het script moet dan gekoppeld worden aan de keuzelijst, of vergis ik me nou?

financieel.fp7

Link naar reactie
  • 0

Probleem is dat Filemaker standaard niet voorziet in het laten activeren van een script door middel van een wijziging van veldwaarde's en ook niet in het laten verdwijnen en tevoorschijn laten komen van velden.

Hiervoor heb je een plugin nodig zoals bijvoorbeeld Zippscript, die de scripts wel kan activeren. Voor het laten verdwijnen of te voorschijn laten komen van velden kan je portals gebruiken waarin je het veld plaatst.

Dus begin met je te verdiepen in de werking van portals en probeer dan of je er uitkomt met die plugin.

Jouw probleem kan dus met hulpmiddelen en trucjes opgelost worden maar eigenlijk wil je iets dat standaard (helaas) niet kan.

Als ik jou was zou ik een andere oplossing zoeken voor het probleem, bijvoorbeeld twee layouts met daarop verschillende velden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...