Ga naar inhoud
  • 0

Peer to Peer, onhandige meldingen bij de start...


SuperWimmie

Vraag

FM Pro 8.0v1.

 

Ik heb weeeer zo'n low-budget klant (wie niet, tegenwoordig) en wil met 3 gebruikers een niet te zwaar pakket gaan delen over 3 werkstations.

 

Hah, das nou net iets voor Filemaker.

 

Server versie dan maar doen mijnheer?

"alleen de goedkoopste variant a.u.b."

 

Ah, doen we eventjes!

Dat wordt 3 keer FM pro, installatie volgens peer-to-peer, mocht het niet bevallen, kunnen we alsnog Server er tegenaan gooien.

"Goed!"

 

Data dan toch wel op de server, mijnheer?

"Tuurlijk, kan iedereen er bij mocht de ander er niet zijn. Ook handig voor de backup, de data staat op de server".

 

Nou geeft Filemaker een melding:

 

meldingFilemaker.PNG

 

Om gek van te worden, iedere keer weer, bij elk bestand opnieuw....

 

Heeft iemand een tip om dit te onderdrukken?

Link naar reactie

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Te zot voor woorden dat Filemaker systeembeheerdersvragen aan eindgebruikers stelt...

 

Maar:

 

....In dat geval zou je met het gratis pakketje AutoIt een scriptje kunnen bakken....

 

 

 

Waaauuuwww, werkelijk klasse, dit spul !!

 

Mijn dank dat deze dokter in de zaal aanwezig was!

 

Ik heb er ook maar gelijk een controle mee opgelost of de bestanden direct of remote geopend moesten worden. Heel fraai allemaal.

Link naar reactie
  • 0

Zo, uitgebreid getest en accoord bevonden.

 

Maar iets beperkter dan ik hierboven suggereerde. Het aantal manieren waarop je Filemaker kan openen, zeker in een 3 gebruikers peer-to-peer situatie is zo groot, daarmee is de kans op problemen iets te groot geworden.

 

Simpel en doeltreffend houden, dus.

 

Ik heb in dit script rekening gehouden met 2 grote varabelen die we via parameters kunnen aanbrengen: het aantal te openen bestanden en de taalversie.

De taalversie is belangrijk omdat AutoIT de tekst controleert die in de dialoogboxen staat.

 

Het script:

 

AutoItSetOption("WinTitleMatchMode", 2)


if $CmdLine[0] <> 2 then

MsgBox ( 0 , "Melding", "2 parameters gevraagd: eerst het aantal bestanden (met kwootjes) gevolgd door taalversie (ENG of NL) met kwootjes")


elseif $CmdLine[2] = "ENG" then

$i = 0
Do

   WinWaitActive("FileMaker Pro","is a shared file. Opening a shared file directly from a remote volume will reduce performance and can affect reliability.")
   Send ("!p")

    $i = $i + 1
Until $i = $CmdLine[1]

elseif $CmdLine[2] = "NL" then

$i = 0
Do

   WinWaitActive("FileMaker Pro","is een gedeeld bestand. Als u een gedeeld bestand rechtstreeks opent vanaf een volume op afstand, kan dit een nadelige invloed hebben op de prestaties en de betrouwbaarhe")
   Send ("!o")

    $i = $i + 1
Until $i = $CmdLine[1]

else
MsgBox ( 0 , "Melding", "2 parameters gevraagd: eerst het aantal bestanden (met kwootjes) gevolgd door taalversie (ENG of NL) met kwootjes")
endif

 

Je kan met AutoIT van zo'n script een zelfstandige executable maken, inclusief icoontje er in.

 

Voorlopig geef ik de gebruikers een extra knop op het buroblad, we gaan het eerst maar eens testen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...