geenbericht Posted January 15, 2006 Share Posted January 15, 2006 Ik ben FM aan het verkennen en toetsen op de mogelijkheden. Hoe kan ik uit mijn tabel vier tijdsperioden (kwartalen) plukken en in een rapport weergeven voor btw-aangifte? - ik kan bv een kwartaal opzoeken in de zoek modus. - een rapport met subtotals lukt alleen dmv. categorie: tijdstip, maar niet met een "range" (periode). Ik weet nog niet wat de kracht is met FM en hoever de mogelijkheden reiken. groet, Maurice Quote Link to comment
0 AvD Posted January 15, 2006 Share Posted January 15, 2006 Om het héél simpel te houden: zet naast elk datumveld een calc field dat, gevoed met een eenvoudige if-functie het kwartaalnummer als resultaat geeft. Zoek en sorteer daarna op die kwartaalnummers. Je kan uiteraard ook nog een calc field voorzien voor het jaartal (Year-functie gebruiken). Quote Link to comment
0 geenbericht Posted January 16, 2006 Author Share Posted January 16, 2006 Bedankt! Kijk, dat kan ik gelijk proberen. En als ik het op een ingewikkelde manier wil aanpakken. Waar moet ik dan aan denken? Quote Link to comment
0 pjotter Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 een expert inschakelen Quote Link to comment
0 JeanWM Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 En als ik het op een ingewikkelde manier wil aanpakken. Waar moet ik dan aan denken? KISS Quote Link to comment
Question
geenbericht
Ik ben FM aan het verkennen en toetsen op de mogelijkheden.
Hoe kan ik uit mijn tabel vier tijdsperioden (kwartalen) plukken
en in een rapport weergeven voor btw-aangifte?
- ik kan bv een kwartaal opzoeken in de zoek modus.
- een rapport met subtotals lukt alleen dmv. categorie: tijdstip, maar niet met een "range" (periode).
Ik weet nog niet wat de kracht is met FM en hoever de mogelijkheden reiken.
groet,
Maurice
4 answers to this question
Recommended Posts