Jump to content
  • 0

If of Case

EricJ

Question

Posted

In bijgaand dBase-je een vraagstelling:

Ik heb de velden "Voorspelling", 'Werkelijk' en "TeVerdienen".

Elk veld heeft 10 herhalingen.

Nu wil ik een berekening maken waarbij de herhalingen als het ware horizontaal doorgelinkt worden.

M.a.w. Wanneer Voorspelling, repetition1 = Werkelijk, repetition1 dan verdien ik TeVerdienen, repetition1.

Wanneer Voorspelling, repetition2 = Werkelijk, repetition2 dan verdien ik TeVerdienen, repetition2, etc.

Deze hele handel wil ik in één berekening gieten. Ik heb al wat met de case functie gestoeit maar die stopt uiteraard wanneer er een gevonden waarheid boven water komt.

Kan dit eigelijk wel of moet ik 10 losse berekeningen maken.

EricJ

GetRepetition.fp7

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik heb al wat met de case functie gestoeit maar die stopt uiteraard wanneer er een gevonden waarheid boven water komt.

Wat is daar niet goed aan dan? :?: Of begrijp ik je vraag niet?

Kun je anders niet gewoon de waarden ophalen uit een gerelateerde tabel? Herhalende velden zijn volgens mij iets van toen de vissen net aan land kropen zeg maar 8O Van voor de tijd dat er relaties mogelijk waren in FM (wanneer zo'n middeleeuws relict er nou in hemelsnaam eindelijk eens uitgesloopt wordt...... :roll: )

• 0
Posted
Ik heb al wat met de case functie gestoeid maar die stopt uiteraard wanneer er een gevonden waarheid boven water komt.

Het grappige is dat ze dat nu net niet doet (tot ergernis van alle Speedy Gonzalez'en): Case loopt door tot de laatste statement, zonder er evenwel nog gevolg aan te geven...

Overigens ben ik het eens met onze huisdokter: wat is er mis met hetgeen je gepost hebt?

• 0
Posted

Herhalende velden zijn volgens mij iets van toen de vissen net aan land kropen zeg maar 8O Van voor de tijd dat er relaties mogelijk waren in FM (wanneer zo'n middeleeuws relict er nou in hemelsnaam eindelijk eens uitgesloopt wordt...... :roll: )

De oorpronkelijke functie van herhalende velden is inderdaad achterhaald door de relationele structuur van FMP. Herhalende velden zijn echter erg nuttig waar het gaat om het storen van afbeeldingen in containers die voorwaardelijk zichtbaar kunnen worden gemaakt. Dit voorkomt het aanmaken van hele reeksen velden. Juist omdat FM nogal wat functionaliteit mist op dit gebied, komt deze antieke functie nog goed van pas.

gr.

Arnoud

• 0
Posted
Herhalende velden zijn echter erg nuttig waar het gaat om het storen van afbeeldingen

Tijdens de tweede wereldoorlog deden ze dat met strookjes zilverpapier... :wink: