Ik heb een beetje hulp nodig met een lastig stukje lasso 3.6.6 code.
Wat wil ik bekomen :
Ik heb een activiteiten db met daarin 3 afzonderlijke tekstvelden : dag, maand, jaar. Deze 3 velden samen maken een datum veld (vb: 03/05/2003)
In de DB zitten 2000 records met activiteiten gaande van het jaar 2001 tot en met 2004.
Op mijn site wil ik enkel de laatste 5 activiteiten tonen die deze en de komende week doorgaan. Hoe doe ik dit het best?
Hieronder staat de code die kijkt hoeveel weken er zitten tussen de event datum en de datum van vandaag... Helaas raak ik niet veel verder dan dit knutselwerk.
Question
livio
Ik heb een beetje hulp nodig met een lastig stukje lasso 3.6.6 code.
Wat wil ik bekomen :
Ik heb een activiteiten db met daarin 3 afzonderlijke tekstvelden : dag, maand, jaar. Deze 3 velden samen maken een datum veld (vb: 03/05/2003)
In de DB zitten 2000 records met activiteiten gaande van het jaar 2001 tot en met 2004.
Op mijn site wil ik enkel de laatste 5 activiteiten tonen die deze en de komende week doorgaan. Hoe doe ik dit het best?
Hieronder staat de code die kijkt hoeveel weken er zitten tussen de event datum en de datum van vandaag... Helaas raak ik niet veel verder dan dit knutselwerk.
Wie helpt ?
------
[variable_set:'eventdate'= (String_Concatenate:(field:'startdatum_maand_nr'),'/',(field:'startdatum_dag_nr'),'/',(field:'startdatum_jaar_nr'))]
[variable_set:'serverdatum'=(Date_Format: (server_date), DateFormat='%m/%d/%Y')]
[Variable_Set: 'verschil'=(Date_Difference: (variable:'eventdate'),(server_date), weeksbetween)]
[if: (Variable: 'verschil')==1]1 week verschil[/if]
------
Livio
7 answers to this question
Recommended Posts