Jump to content
  • 0

wedstrijd indeling

EricJ

Question

Posted

Best Forum,

Hier de volgende probleemstelling:

In database 1 worden deelnemers ingevoerd en krijgen na een sorteerfunctie een bepaald poulenummer (handmatig) toegekend.

So far so good.

In database 2 wil ik graag wedstrijdpoules laten genereren.

Een poule bestaat uit een aantal deelnemers met een gemeenschappelijk poulenummer.

Ze strijden tegen elkaar en uiteraard niet tegen zichzelf.

Dit betekent dat een poule van 3 personen uit 6 wedstrijden bestaat, een poule van 4 personen bestaat uit 12 wedstrijden, etc.

De kleinste poule bestaat uit 3 personen en de grootste poule uit 7 personen.

Hoe zet ik een dergelijke database op en wie wil me hierbij helpen?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ha een heen- en een terugwedstrijd dus.

Als je deelnemer 1, 2 en 3 hebt, zijn de cominaties dus

1 2
1 3
2 3

2 1
3 1
3 2

Als je multikeys gebruikt kan je het technisch redelijk goed aan boord leggen denk ik.

"1¶3" kan een multikey zijn voor zowel deelnemer 1 als 3, waardoor je dus beide spelers aan hun wedstrijd linkt.

Als je vanuit de Poule db begint, kan je via de ValueListItems calculatie de deelnemer IDs in een tekst veld krijgen. Als je deze lijst nu gaat manipuleren vanuit een scriptje - vanuit het eerste deelnemer recordkan je eerst zorgen dat de deelnemer uit de lijst verdwijnt door een subsitute() functie te gebruiken. Zo zal je voor deelnemer 1 alleen nog maar "2¶3" in het lijstje mogen houden. Vervolgens loop je erdoor met je script om records te maken die bestaan uit het ID van je huidige record en MiddleWords(lijstje;counter;1).

Niet echt gedetaileerd, maar de grote lijnen hoe ik het zou aanpakken staan er.

• 0
Posted

Peter Wagemans,

bedankt voor je res[pons. Ik als starter in FileMaker begrijp helaas nog niets van je oplossing.

Is het mogelijk dat je voor mij daadwerkelijk een opzetje maakt in FMP en dit naar me toe mailt?

Dan zie ik tenminste waar je het over hebt.

Groet,

Eric

• 0
Posted

Beste Peter,

Hartstikke fijn. een mooie hersenkraker voor mij tijdens de Kerst.

Als ik er niet uit kom, meld ik me wel weer.

Bedankt en een Fijne Feestdagen

Eric

• 0
Posted

Voor je vraag: er bestaat reeds software om dit op te lossen, maar dan niet vanuit filemaker maar wel vanuit een rekenbladsoftware (nl. excel). ... :P