Jump to content
  • 0

Waarom zo moeilijk. Alternatieven=> een overzicht

luk

Question

Posted

Tja,

telken kere ik over de webkant van Filemaker kant nadenk krijg ik het moeilijk. Wat zou het leuk zijn mocht je veel sneller een database kunnen publiceren op virtual hosting systemen. Ik werkte lange tijd met mysql en perl en php enzoverder, maar besef dat filemaker zoveel sneller dingen mogelijk maakt, tot je het ding op internet moet zetten. Dan kost het pakken geld. of je moet een server draaiend houden enz.

Bestaat er nu echt geen tool die vanuit php/perl of wat dan ook kan communiceren met filemakerprobestanden. Op dat gebied hebben asp developpers toch wel wat meer voorsprong... Of niet?

Wie kan een overzicht van webpublishing bieden:

je hebt de

° webcompanion

° Lasso

zijn er oplossingen waarbij je niet moet terugvallen op de unlimited versie en kunt gebruik maken van virtual hosting ?

groetjes

Luk

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
zijn er oplossingen waarbij je niet moet terugvallen op de unlimited versie en kunt gebruik maken van virtual hosting ?

Zelf als het technisch zou kunnen, dan mag je het volgens de licentie overeenkomsten niet doen.

Koen Van Hulle

NB: Wij zijn als FileMaker Hosting Provider aan het werken aan een snellere FileMaker hosting. Zie bijvoorbeeld onze website, die volledig FileMaker-driven is: http://www.shpartners.com

• 0
Posted

Zoals Koen al wist te zeggen, met Lasso kan het, maar volgens de Lasso licentie mag het niet.

Over snelle hosting gesproken.

Je moet eens kijken naar

http://www.lassodevelopment.com

Daar staan heel veel interessante links.

Laatst was ik op Lasso cursus, en daar kreeg ik de volgende tip.

Bij het starten van een nieuwe sessie (bezoeker komt op de site) wordt een array gemaakt met de data uit FileMaker. De array is een onderdeel van Lasso, en wordt intern gestockeerd in een MySQL database.

Van dan af kun je werken met die array, zonder dat je de database moet "lastig" vallen.

Deze techniek maakt het mogelijk om een heel eenvoudige filemaker client te gebruiken als web-host, zonder dat je die nodig hebt voor elke web-query.

Bram