Ga naar inhoud
  • 0

Maximum aantal emails met send mail


vbaren

Vraag

Is er iemand bekend met een maximaal aantal emails wat je vanuit FMP8 kan versturen. Of heeft dit met je email programma te maken?

 

Voorbeeld: in de database een selectie van ruim 900 emailadressen, die ik allemaal los een email stuur met een word bijlage. Dit doe ik gewoon via de menu optie (geen script).

Na 209 emails in Outlook te genereren, stopt het feest. FileMaker geeft geen foutmelding.

 

Zijn er clarifiers met dezelfde ervaring en zijn er oplossingen?

 

Bart

Link naar reactie

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
In onze regionen is er (minstens) één provider die het in massa verzenden van mails tegenwerkt... (lees beperkt)

 

Ook hier zijn providers die dat, ook wel begrijpelijk, doen. Een work-arround is de mailtjes scriptsgewijs 1 voor 1 te verzenden (auto verzenden aanzetten) of in een aantal in batches.

Link naar reactie
  • 0
In onze regionen is er (minstens) één provider die het in massa verzenden van mails tegenwerkt... (lees beperkt)

Onze tip van de week gaat hier buiten in blokken van honderd. Als er meer in één keer aangeboden worden, gaat de hele zaak niet door.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet dat er providers zijn die bulk email verhinderen, maar de functie van FMP8 maakt toch voor ieder emailadres een aparte email? M.a.w. ik genereer een heleboel losse emails met steeds maar één emailadres in het Aan-veld.

En waarom dat wel 209 emails in de outbox van Outlook, en niets verzonden. Het blijft niet logisch....

Ik ga het eens met Mail van OSX proberen.....

Link naar reactie
  • 0
...maar de functie van FMP8 maakt toch voor ieder emailadres een aparte email?

 

Ja, dat kan. 't Is maar hoe je het hebt gemaakt natuurlijk. Onze ervaring is dat, wanneer je het zo aanbiedt, en je outlook tussentijds niet ff de tijd geeft om het aanbod te verwerken er een 'vastloper' volgt. Een pauze na elk aangeboden mailtje of batch van mailtjes kan dat oplossen.

En eerlijk is eerlijk 900 stuks met attachment aanbieden aan outlook hebben we niet geprobeert...

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed inderdaad dat Outlook de hoeveelheid niet in een keer aankan. Jammer, want de menuoptie is voor gebruikers nu zo interessant om zelf te gebruiken.

 

Overigens doe ik de test met Mail onder OSX en zit nu op bijna 3500 mails die verzonden gaan worden. Echte verzending probeer ik maar even niet!

Link naar reactie
  • 0

Mass email verzenden kan deze dagen niet meer gemakkelijk. Ik verzamel emailadressen tot een limiet, en maak daar dan een mailtje van. Nu met modulo 50, maar misschien kan 100 ook wel, dat hangt van je mail provider en email client af. Ik heb hiervoor een script geschreven:

 

- voeg het emailadres van het record toe aan een verzamelveld (global)

- voeg een komma toe als email adres seperator

- loop langs alle records, stop bij 50/100/150/.... (mod 50)

- scriptstap maak email met als To: veld het verzamel emailveld

 

op deze manier blijft je mass emailing beheersbaar.

 

Er zijn ook (shareware) programma's die dit extern doen en FMP als bron hebben.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...