Jump to content
  • 0

opstartbestandje op Citrix

miltenb

Question

Posted

Hoi,

Ik vroeg me af hoe ik een opstart bestandje kan maken dat lekker werkt op citrix of terminal services.

Het probleem is dat bij ons het opstarten van de applcatie wel even duurt ; zeg twee minuten. In die tussentijd is het opstart bestandje nog niet afgesloten en kunnen gebruikers niet inloggen, omdat het bestandje niet op samengebruik staat.

Weet iemand een oplossing ? Het gaat hier puur om windows, dus op zich zouden we met een shortcut kunnen werken naar het bestand op de server, dus dat de shorcut iets doet van fmnet:/*/login... Dat probeer ik maar windows werkt niet lekker mee.

Alle hulp wordt erg gewaardeerd

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

maar kan het ook in een windows-snelkoppeling ? Dat is de vraag...

Ik heb het destijds wel eens gedaan met FileMaker 5.5, maar dat is al weer zo lang geleden...

• 0
Posted

URL intypen in browser venster en het symbool dat voor fmp7 staat op je bureaublad slepen.

Dan onstaat een shortcut waarvan je via de eigenschappen de naam, de url en zelfs het symbool kunt aanpassen.

rmw

• 0
Posted

ehhh...

heeft er iemand een .ico bestand voor FM7 bestanden of desnoods de .exe ? Ik vind een exploder icon niet zo mooi ...

Heb even gegoogled, maar kan even niets vinden in die buurt

• 0
Posted

Beter laat dan nooit: icoontjes worden in de .exe bestanden zelf opgeslagen, als zgn. resources.

Klik voor je snelkoppeling op de knop 'Kies ander pictogram...' en ga dan naar C:\Program Files\... en kies de FileMaker Pro exe. Hier vind je FileMakers eigenste icoontjes. Op deze manier ziet de gebruiker geen verschil tussen een "echte" database en je snelkoppeling.

- Jeroen