Ga naar inhoud
  • 0

Herkenning

Jeffrey

Vraag

Geplaatst:

Vraag 1:

Hoe kan ik ervoor zorgen dat wanneer ik een invoer veld met een value list heb dat wanneer ik bij voorbeeld de f in tik in dit veld dat er automatisch filemaker in komt te staan (filemaker is dan een waarde die in de valuelist staat).

Vraag 2:

Het zelfde maar dan in een gewoon invoer veld en met datums bij voorbeeld ik tik 1-2 in en dan komt er automatisch 01-02-2003 te staan. Kan dit?

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

je komt met de standaard filemaker al heel dicht in de buurt natuurlijk.

indien je als field formaat een pop-up list kiest dan kan je in dat veld bij het intikken van de eerste letter automatisch springen naar de tekst met die letter in die lijst.

De en de toets zorgen ervoor dat die tekst in het veld komt te staan.

Bij een datum veld zal rekening houdend met de instelling van het datum formaat van het systeem en of in FileMaker staat aangegeven Use System Format dit inderdaad gebeuren.

Na het intikken van 1-2 en daarna of om het (datum)veld te verlaten, dan zal 1-2-2003 verondersteld worden als ingave.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...