HarryR Posted March 18, 2006 Share Posted March 18, 2006 Zo, de upgrade in huis, het weekend lokt, FileMaker 8 doen. Na conversie van een van de basisbestanden (de mensen) verwacht 8 een wachtwoord. Bij mijn weten zat er in 6 geen wachtwoord op het bestand. Wat wil hij (8 dus) nu van mij weten? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted March 18, 2006 Share Posted March 18, 2006 probeer "admin" als gebruiker, geen wachtwoord. Quote Link to comment
0 HarryR Posted March 18, 2006 Author Share Posted March 18, 2006 Ik heb het even geprobeerd, maar helaas ... geen toegang. Ik heb al gekeken of er een wachtwoord in de FM 6 bestanden staat, maar kon daar niets vinden. Kan ik daar nog iets "uitzetten"? Quote Link to comment
0 Yves Posted March 18, 2006 Share Posted March 18, 2006 ...of zet een wachtwoord in 6. Dit resulteert normaal in geen account maar wel het bewuste wachtwoord in 8. 8 (en 7) zijn bovendien hoofdletter gevoelig! Succes! Quote Link to comment
0 burggraaf Posted March 18, 2006 Share Posted March 18, 2006 Volgens het boekje (chapter 7, page 11): "Accounts require both an account and password; both of these are set to the previous password by default during conversion." M.a.w. na conversie moet je voor zowel inlognaam als wachtwoord hetzelfde gebruiken als je als wachtwoord gebruikte in 6. Althans zo werkt het hier na een conversie... Quote Link to comment
0 Yves Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 Mijn conversie (van 5.5 naar resulteerde in account = blanco en wachtwoord = wachtwoord. Quote Link to comment
0 Stardust Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 Ik ken (helaas) het probleem. Sommige bestanden kan ik echter openen door zoals Rony hierboven reeds beschreef met de account 'Admin' en het wachtwoord blanco te laten. Voor andere bestanden heb ik ze terug in FMP 6 geopend en het wachtwoord gewijzigd. Vaak zag ik dat 'Geen wachtwoord' in feite ook een wachtwoord is en dat men dat dient te verwijderen ! Daarna openden deze bestanden naconversie probleemloos in FMP8. Quote Link to comment
0 HarryR Posted March 20, 2006 Author Share Posted March 20, 2006 Dank je wel, Stardust! Dat was de tip die ik nodig had en de oplossing die werkt! Ik onderschrijf je motto! Harry Quote Link to comment
0 HarryR Posted March 21, 2006 Author Share Posted March 21, 2006 Uiteraard ook Yves, burggraaf en Rony Rabijns bedankt voor jullie hulp. Harry Quote Link to comment
0 Stardust Posted March 22, 2006 Share Posted March 22, 2006 We zijn er om elkaar te helpen, niet waar Quote Link to comment
Question
HarryR
Zo, de upgrade in huis, het weekend lokt, FileMaker 8 doen.
Na conversie van een van de basisbestanden (de mensen) verwacht 8 een wachtwoord. Bij mijn weten zat er in 6 geen wachtwoord op het bestand. Wat wil hij (8 dus) nu van mij weten?
9 answers to this question
Recommended Posts