Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker 6 en Exchange


Eric

Vraag

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dag Eric,

Iemand die zijn naam constant anders schrijft, dan kan alleen mijn ex-collega zijn... :D

Je bedoelt waarschijnlijk de Exchange plug-in van Productive Computing. Ik heb nu een project waar ik het ding ga gebruiken, weliswaar onder 8, inderdaad: snif.

Maar ik heb wel een mogelijke oplossing voor je. Voor de Exchange plug-in bestond, en er alleen de Outlook plug-in was ( en dat ding deed niet genoeg) -- dat is zo'n 3 weken geleden geloof ik, toen was mijn benadering om alles via de Outlook client op te lossen.

Wat ik deed was de FileMaker gegevens met MySQL tabellen synchroniseren, en die tabellen synchroniseerde ik met Outlook. Uit testjes met rechtstreekse Outlook<->FileMaker synchronisatie concludeerde ik dat Filemaker Server 8 Advanced nog niet echt vergelijkbaar is met een "echte" SQL database.

Voor de synchronisatie van FileMaker naar MySQL gerbuikte ik de PMData SQL plug-in, en in Outlook gebruikte ik de GeniusConnect plug-in van 1 of andere geniale Tsjech. Google eens op GeniusConnect om hier meer over te weten.

Wil je een simpele synchronisatie, dan is de GeniusConnect opstelling voldoende, de Productive Computing Outlook plug-in kan echter aan de Outlook ID van een bericht, en dat werkt toch nog altijd iets preciezer.

Maar de GeniusConnect opstelling werkt wel onder 6, en dat is wat je eigenlijk wilde.

 

Ik ben op de Mac al een paar maanden bezig aan een programma dat iCal met FileMaker synchroniseert. Het is nogal ambitieus, en daardoor is er veel werk aan. Maar het gaat hier over Windows, dus zwijg ik hier verder over.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...