Jump to content
  • 0

veldwaarde veranderd pas na op en neer gescrold te hebben...

plato

Question

Posted

ik heb een layout met daarop zeer zware en complexe calculaties doorheen tal van databanken. het was voor deze klant echter nodig om op deze layout nog ingave van data te kunnen doen. maar wanneer er nu een getal veranderd, verschijnt de juiste nieuwe calculatie onderaan er pas na dat je met het scherm van onder naar boven hebt gescrold en terug... is dit een bug ? of is er een oplossing voor ?

tnx

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hallo,

ik heb hetzelfde voor bij iemand, met Versie 8 v2 en server 8 v2..

heb nog niets gevonden dat het doet werken buiten scrollen...

Groeten,

Erik

• 0
Posted

Maakt de berekening gebruik van berekeningsresultaten in andere bestanden of tabellen?

Ik heb zo'n geval ook bij de hand, maar dan berekend hij het helemaal niet meer goed uit... Ook niet na het scrollen.

Ik heb er een knop op de layout geplaatst met daarin de opdracht "Refresh Window" en vinkje "Flush cached join results" aangezet.

Filemaker gaat spontaan over tot het volledig opnieuw berekenen van alle calculated fields.

• 0
Posted

Heb het ook bij de hand gehad totdat ik ergens (weet niet meer waar) las dat er een oplossing voor was. Het probleem is, ik weet nog wel van de klok maar iet exact meer van de klepel.

De clou zat 'm ergens in de workarround het veld uit de relatie direct op je layout (verborgen, buiten de portal) te plaatsen. In mijn situatie bleek dit, na lang stoeien met een refreshscript de oplossing.

Ik ga 'ns zoeken of ik het licht :) , en dus ook die info, ergens kan vinden...

• 0
Posted

Hallo,

Filemaker evalueert layout van ondernaar boven dus als er calc velden staan die van elkaar afhankelijk kan dit het probleem zijn.

Groet,

WJ

• 0
Posted
Filemaker evalueert layout van ondernaar boven

Dat klopt, maar niet van verticaal onder naar verticaal boven: het gaat over de layers, de lagen, en daar dus inderdaad van de onderste laag (de eerst gecreëerde objecten) naar de bovenste (de laatst toegevoegde objecten en/of velden).