Ga naar inhoud

Lay-out koppelen aan record

Harm

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

kun je een lay-out koppelen aan een record. Ik heb een bestand waarin ik muziekopnames heb gezet, een deel staat op tape en een deel staat op disk. Voor de disk gerelateerde lay out heb ik track, titel en duur. Voor de tape gerelateerde lay out heb ik track, positie, titel en duur. Nu heb ik dat op dit moment middels twee tabbladen, maar mischien is het mogelijk om er twee verschillende lay-outs voor te maken die automatisch geselecteerd wordt als ik een bijpassend record bekijk.

Misschien is dit een domme vraag en is het antwoord simpel, maar ik kom net kijken in filemaker. Ik heb wel het boek the missing manual, maar daar staat zoveel in dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Harm

Geplaatst:

Welkom op Clarify!

Wat ik zou doen als je 2 <> layouts maakt is een extra veldje op je eerste (zoek?)lay-out bvb. Medium voorzien : disk of tape

Dan een scriptje :

If(Medium = Tape)

GoTo Layout "Tape"

Else

GoTo Layout "Disk"

(Script ook nog de weg terug)

Geplaatst:

OK dit werkt, maar nu nog automatisch, nu moet ik het script handmatig uitvoeren, kan ik net zo goed handmatig van lay out wisselen. Ik ga zelf eens zoeken hoe een script automatisch uit te voeren tijdens het bladeren door de records.

Bedankt zover

Geplaatst:
Wijs dit script toe aan een knop of veld dat je zelf in je lay-out plaatst. Het volstaat dan dat je hier even op klikt.

Als er in filemaker geen optie is om het automatisch te laten doen, moeten we ons hier maar mee redden :-) er zijn ergere dingen in de wereld

Geplaatst:

Er zit in FM ergens een plug-inneke verstopt die je hiervoor kunt gebruiken.

Bij verlaten veld scripteke activeren.

Velponiseer dat aan je veld en het geheel loopt otomatiek....

....en geef de nieuwkomer ook iets.....van -t huis.....

Geplaatst:
Op de CD ...

En anders is er ook nog de ZIPPSCRIPT plugin. (evenzeer gratis te gebruiken)

De CD heb ik nog niet, werk nog met de 30 dagen probeer versie, tegen de tijd dat ik de CD heb zal ik dit "probleem" eens verder proberen op te lossen. Zal ook eens gaan zoeken naar de zippscript plugin.

Bedankt tot zover.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...