AvD Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Ik zie net dat we weer een nieuwe gebruiker hebben: een zekere Theo Tromp, nog wel uit Lelystad, net zoals de twee anderen. En dan hebben we nog een gewone Theo, dat zijn er dus al vier. Welkom alle vier! En ik dacht dat de Admin onze God was... Quote Link to comment
JeanWM Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 De 3 Musketiers waren toch ook met 4 ¿¿¿ Of is het iets zoals de vier evengelisten waren de volgende drie, Marcus en Johannes. En om op dit topic even verder te boteren, iemand een idee hoe het komt dat de 4 evangelisten is omgekeerde alfabetische volgorde in 'de bijbel' staan ¿ of ben ik de enige die dat opgemerkt heeft ¿ Quote Link to comment
AvD Posted April 18, 2006 Author Share Posted April 18, 2006 En om op dit topic even verder te boteren, iemand een idee hoe het komt dat de 4 evangelisten is omgekeerde alfabetische volgorde in 'de bijbel' staan ¿ of ben ik de enige die dat opgemerkt heeft ¿ Maar Jean toch, dat je dat niet weet!! De oorspronkelijke Bijbelvertaling, de Vulgata, is geschreven in FileMaker 5. De evangelisten stonden daar in Table View, waarbij de sorteervolgorde nog niet kon ingesteld worden door een klik op de header. De Centrale Aankoopdienst van het Paradijs heeft kort daarna beslist FileMaker 6 in te voeren, en toen kon die sortering wel. Alleen, niemand wist of die opdracht al doorgegeven was aan de developers (hun naam mag hier helaas niet bekendgemaakt worden, maar ze zijn wel gemakkelijk te herkennen aan rijstpap-gemors op hun kleren). Daardoor wist niemand of dat sorteren nu kon of niet. Een ongelukkige klik door een vrouwelijke gebruiker heeft ervoor gezorgd dat de sortering ZA gebeurde in plaats van AZ. En het is precies op die versie dat de eerste drukproeven zijn gemaakt. Quote Link to comment
SuperWimmie Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Dus als ik jou goed begrijp heeft een Eva figuur de ellende veroorzaakt en dient de Filemaker Certificering nu als een soort 10-geboden? Nou stonden die 10 geboden op twee tabellen (mother-mother, nog wel!), welk een groot wonder dat dit met een nog oudere versie goed is gegaan. Quote Link to comment
JeanWM Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Onze brave voorvader kwam inderdaad die berg af met twee stenen tables, en met nog iets anders, een info die in de loop der jaren verloren gegaan is; mijn diploma.... Quote Link to comment
Recommended Posts