Ga naar inhoud
  • 0

Informatie uit meerdere records in één record verzamelen


Michel5

Vraag

Met de beste wil van de wereld kan ik het antwoord op mijn "uitdaging" niet vinden.

 

In eerste instantie niet te moeilijk, vanuit tabel (1) een x aantal velden in andere tabel (2) weergeven. Dmv een portal o.i.d. geen probleem.

 

Maar nu wil ik in een nieuw record in tabel 1 de handeling herhalen naar hetzelfde (eerste) record in tabel 2. Tabel 2 moet in staat zijn om een verzameling van records uit tabel 1 in één record weer te geven.

 

Beide tabellen hebben een uniek ID nummer, tabel 1 record 1 =001

tabel 2 record 1 =w1

001 moet van een paar velden informatie uit w1, w5, en w7 kunnen opslaan.

 

En juist dit krijg ik niet voor elkaar!

 

Wellicht is mijn uitgangspunt in de relatie niet correct, of de benaderingswijze in zijn geheel. Hopenlijk kan iemand mij op de goede weg helpen. Mocht deze vraag in een gelijkwaardige vorm eerder beantwoord zijn dan is een verwijzing naar dit topic uiteraard heel fijn.

 

Bij voorbaat dank!

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heren bedankt voor uw reactie!

Al eerder heb ik door zoeken een antwoorden op mijn vragen gekregen door jullie actieve bijdrage aan dit forum, chapeau.

 

Terugkerend naar mijn huidige vraag.

 

De optie copy all records heb ik eerder geprobeerd, maar kwam hier niet verder mee. Dit omdat het slechts om een aantal velden binnen de layout gaat. Dus niet de gehele record.

 

De door AvD genoemde optie met een SetField loop script ga ik verder onderzoeken. Moet er eerlijkheidshalve bij vermelden dat nu niet direct het licht gaat schijnen. Maar ga het proberen (nb een tip tot opzet van een dergelijk loop script is welkom).

Link naar reactie
  • 0

Dank je RMW! Ergens in de nacht kwam dit zelfde idee bij mij aanwaaien.

(Hebben jullie dat nu ook dat zelfs in je slaap het zoeken naar... niet stopt)

 

Om de snelheid er wat in te houden ga ik dat vandaag toepassen.

Het SetField loopscript op een rustiger moment uitpluizen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...