Ga naar inhoud
  • 0

Vraag aan de experts


Maloud

Vraag

Ik ben zelf aan het "klungelen" geweest maar kom er niet echt uit.

Wat wil ik:

 

Een chassisnummer van een auto bestaat uit een aantal karakters, bijvoorbeeld

KMFMD27APTU

De K staat voor Korea (land herkomst)

De M staat voor Ulsan (plaats fabriek)

De F staat voor Bus (uitvoering carrosserie)

De M staat voor Manual Transmission (uitvoering versnellingsbak

etc.

 

Ik maak dus een aantal velden en wil de verklaring van de letters hierin "vertaald" zien. Ik weet dat dit met cases zou moeten (en left words'. Wie geeft me een beginnetje zodat ik verder kan oefenen, want ik wil ook dit onder de knie krijgen. Bij voorbaat dank.

 

p.s. Vanwege andere toepassingen is het geen optie om het chassisnummer `te splitsen` het MOET dus één geheel blijven.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben er vandaag mee bezig geweest en wat jij wel vermoede en op vertrouwde: HET WERKT !!!

 

Maar... mijn vraag was niet volledig.

 

Als bijvoorbeeld de derde positie een A is verwijst dat naar een bepaald model, bijvoorbeeld de Kadett.

 

Deze is in verschillende motorvarianten uitgebracht: 1200cc 1300cc 1400cc etc.

 

Is dit ook nog mogelijk?? Bij voorbaat heel veel dank.

Link naar reactie
  • 0

Tuurlijk kan dat, waarom niet.

Als de informatie van de cilinderinhoud in de code zit, is de werking gelijkaardig aan de andere info.

Zit de informatie er niet in, pas je bvb zelf de code aan door een eigen aangemaakte code er aan toe te voegen.

Maar globaal gezien kan je met mijn voorbeeld verder en/of alle kanten uit. Het is een aanzet en perfect uitbreidbaar.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...