Jump to content
  • 0

conversie van fm5 naar 8

jw

Question

Na de conversie van blijkt het aantal File references enorm te zijn uitgebreid. Bijvoorbeeld naar het bestand Personen, maar dan blijkt er Personen, Personen1, Personen2 en Personen3 te zijn. In de scrips worden die allemaal gebruikt. Ik meen dat er een tool was om dit op te ruimen. Wie helpt mij?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

dank je voor je snelle antwoord. Ik zie dat ze worden gebruikt in de scrips, Daarin worden deze gebruikt om scripts in de andere bestanden aan te roepen. Hoe kunnen ze zijn ontstaan. Kan ik in fm5 iets veranderen waardoor ik ze niet of minder heb?

• 0

MetaDataMagic is de tool van NewMillenium die voorziet in het opruimen van de bestandsreferenties. Maar die kost een paar centen.

Die tool kan trouwens veel meer: het geeft ook een overzicht van de velden, layouts, scripts en relationships die nergens in de oplossing worden aangeroepen of gebruikt. Dat is bij oplossingen die al wat langer bestaan best wel eens nuttig.

Een andere methode is het printen van de scripts en velddefinities naar pdf en dan met de hand de referenties zoeken en aanpassen in FM.

Helaas zijn bestandsreferenties volledig onbereikbaar in FM5/6

rmw