Ga naar inhoud
  • 0

conversie van fm5 naar 8


jw

Vraag

Na de conversie van blijkt het aantal File references enorm te zijn uitgebreid. Bijvoorbeeld naar het bestand Personen, maar dan blijkt er Personen, Personen1, Personen2 en Personen3 te zijn. In de scrips worden die allemaal gebruikt. Ik meen dat er een tool was om dit op te ruimen. Wie helpt mij?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

dank je voor je snelle antwoord. Ik zie dat ze worden gebruikt in de scrips, Daarin worden deze gebruikt om scripts in de andere bestanden aan te roepen. Hoe kunnen ze zijn ontstaan. Kan ik in fm5 iets veranderen waardoor ik ze niet of minder heb?

Link naar reactie
  • 0

MetaDataMagic is de tool van NewMillenium die voorziet in het opruimen van de bestandsreferenties. Maar die kost een paar centen.

Die tool kan trouwens veel meer: het geeft ook een overzicht van de velden, layouts, scripts en relationships die nergens in de oplossing worden aangeroepen of gebruikt. Dat is bij oplossingen die al wat langer bestaan best wel eens nuttig.

 

Een andere methode is het printen van de scripts en velddefinities naar pdf en dan met de hand de referenties zoeken en aanpassen in FM.

 

Helaas zijn bestandsreferenties volledig onbereikbaar in FM5/6

 

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...